Varmblod är Charmblod

2015-11-25
22:53:00

Dressyrfantast? Jag?
Svaret på den frågan hade varit nej om du hade frågat mig för några år sedan, då tyckte jag inte att dressyr var särskillt spännande, hoppning är myyycket roligare! Nudå? Nu kan jag inte hoppa Sammy på ett bra tag och sist vi gjorde det gick det inte fantastiskt... idag på dressyrlektionen så kändes det dock fantstiskt!
 
Det känns som att vi gör framsteg varje lektion! Idag fick jag flera kommentarer om att mina händer var jättebra nu och att jag hade bra kontakt. Sammy frustade mycket och vi kändes verkligen som ett team. Tränaren var förvånad över hur ovanligt duktig han var i galoppen! Han var verkligen jätteduktig och lyssnade verkligen på mig när jag ville öka, eller sakta ner. Så stolt jag var över Sammy när hon kommenterade hans galopp!
 
När jag väntar innan lektionen ska börja så tycker jag faktiskt att det är spännande, för jag vet inte vad vi kommer att lära oss idag och hur tränaren kommer att utmana oss denhär gången. Jag kan känna hur Sammy även han väntar på något speciellt när han vickar på öronen och frustar på uppvärmningen. Sen så måste ju Sammy såklart lära sig att ridtränare inte är lika förtjusta som jag i att få en renslickad jacka! ;)
 
Idag tränade vi på skänkelvikning, på att vara stadg i handen och vi träade på att ha kontroll i galoppen och traven. Iris var med på träningen, Ranghild ser ut som en docka när hon böjer nätt på huvudet och trippar fram med sin blonda prinsessa på ryggen!
 
Jag känner mig på gott humör idag, ÄVEN om vi haft två ekonomiprov idag. Imorgon har jag prov i Historia (japan) och Biologi (celler och sånt). 
 
Kram, Sara 
 
Taggar: Ib mockexams, Sara Franklin, dressyren, dressyrfantast, mock, onsdag;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: