Varmblod är Charmblod

2015-09-01
10:56:00

En helbra, härlig helg

Vad gjorde du fredag kväll med dina vänner?

Festade? Aha, trevligt.

Själv åkte jag runt med mina vänner från Frekvent bakpå en traktor, vi badade i sjön och tittade på "Big Hero 6" i mina grannars lusthus som vi fyllt med madrasser, täcken och kuddar klockan 02:00. 

Jag är så glad att jag bor på landet och har dessa underbara människor till vänner! Det kändes som om det hade kunnat vara skrivet ur en bok den kvällen. Då skulle det ha stått såhär: "Jag satt bredvid Alma i traktorsläpet med en filt om våra ben. Traktorn lyste upp mörkret omkring oss. Det guppar till då och då och jag känner känslan av spänning inom mig. När vi kommit fram till sjön hoppar vi av släpet, byter om till badkläder, jag slänger handduken vid bryggans början. Det är bara vi tjejer som badar, killarna står och pratar under ett träd. Vi slänger oss i vattnet, Frida först. Jag blir förvånad när jag upptäcker hur varmt vattnet faktiskt är. Vi hoppar några gånger in i det bläcksvarta vattnet. Det är fullmåne och mångatan lyser upp delar av vattnet. En bris kan skönjas över vattenytan men annars är det stilla. Stjärnorna tindrar på himlen när vi far tillbaka i traktorn."

 

På lördag morgon vaknar jag halv elva. Hela morgonen tillbringar jag med att städa toan, badrummet, tvättstugan och mitt rum. Efter lunch går jag och Frida ner till Vramsån för att fånga kräftor. Vi lyckas få i tre stycken kräftor i vår hink, två mindre och en mellanstor. Men det bästa var att utforska en ny del av ån. Vi hittade ställen som var djupare än de andra ställen vi kände till och ställen som var sandiga och gyttjiga istället för steniga. Någon dag måste vi gå dit och fotografera, Frida och jag. Vi pratade om att det lika gärna hade kunnat vara en del av en djungel långt borta. När vi kommit tillbaka till den stora stenen så stannade vi, fotade lite och släppte sen ner kräftorna på en platt sten och såg dem kravla ner i vattnet. Vi hittade förresten också en ansjovisburk som vi tog med hem, för sådant vill vi inte se i ån, Tokstolle den som lämnade den där. 

På kvällen åkte jag, Fanny, mamma och pappa till mormor och morfar för att äta kräftskiva. Det var mycket gott, men pilligt ;). Mormors svamp-paj och tårta var som pricken över i:et. Jag visade dessutom Fanny en av morfars burar i deras dam. Där fanns en kravlande svart kräfta i buren som vi släppte ut i damen igen.

 
 
Pappa hade fixat en smet Amerikanska pankakor med banan till söndagens fruckost. Jag åt tre stycken stora pannkakor för att verkligen hålla mig till när byastaffeten skulle gå av stapeln. Innan det var tävlingsdax cyklade jag mellan skolan och missian (missionskyrkan) flera gånger med mina kompisar för att hjälpa till med förberedelserna. 
Jag var mycket nervös när det var dax för loppet att börja eftersom en av mina medtävlanden var min syster. Hon är enligt mig jätteduktig på att springa, lika duktig som mig skulle jag säga! När loppet startade så föll jag in i asfalten när de bakom pressade på. Jag har fått två skrapsår och ett snyggt blåmärke på baken som börjar synas idag, måndag. Jag kom dock upp snabbt och fortsatte springa. Jag hamnade sisådär 20 meter bakom min syster hela vägen. När vi kom tillbaka till asfalten efter grusvägen började jag bli trött. Som tur var hade jag inte håll det hade varit mycket värre för mig att fortsätta pressa mig frammåt. 
 
Mitt lag kom på 7e plats av 23(24?) lag. Det var grymt gjort av oss alla! 
 
På kvällen cyklade jag till Alma för att spela settlers med henne och Frida. Det var jättekul och jag vann nästan (XD).
Det var min helg :D
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Annsoh

fina bilder! :) vad händer idag :)?

Svar: Hej :) Tack! Idag så ska jag rida Sammy lite lätt på ridbanan...! Det vill säga... när jag kommer hem...sena bussar gör det inte lätt när mörkret kryper på ;).Fin blogg du ha!
Sara

2015-09-01 @ 11:44:00
#2: Alma

härligt inlägg sara. Du beskriver fredagskvällen så bra. Håller med varenda tanke där om hur lyckligt lottade vi är att vi får bo här och ha en sådan fantastiskt umgänge.

Svar: vi får se till att ha samma fantastiska umgänge hela helgen! ;) <3
Sara

2015-09-04 @ 15:41:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: