Varmblod är Charmblod

2015-09-12
21:29:00

Enkelbiljett till Thailnad, själv, 2 månader, bara handbagage!

Det här är nog det galnaste jag någonsin gjort i hela mitt liv. Jag har beställt en enkelbiljett till Thailand. Jag åker den 11e juni, dagen efter skolavslutningen och kommer tillbaka kanske nån gång i mitten av augusti. Så 2 månader ska jag vara i Thailand. Första veckan/veckorna tänkte jag spendera i Bangkok med Ploy och lära mig thailändska och sen... jag har en ungefärlig plan på vad jag ska göra men det tänke jag inte berätta än. Något som jag dock kan säga är att jag vill dyka och jag vill även åka norrut i Thailand. Jag skypade med Ploy innan idag och gjorde upp en del saker så allt känns under kontroll just nu.

Jag betalar allt själv med pengarna jag fick in på mitt sommarjobb. Jag reser själv med undantag för de 2 sista veckorna då pappa kommer ner också.

Jag ska bara ta med handbagage då det var mycket dyrare att ha med extra bagage. Därför får jag se till att packa smart.

 

Jag är så taggad inför detta! Det kommer att bli en rejäl erfarenhet och vilket äventyr det kommer att vara sen! Just nu känns det crazy men samtidigt så känns det som att det är det här jag vill göra.

 

De enda sakerna som fick mig att tveka var att vara utan Sammy en hel sommar och vara utan Frida. Mamma och pappa stöttar mig och under resan så tänker jag att jag får rapportera hem till familjen för att berätta hur det går och hur jag mår (och för att få höra hur Sammy mår). 

 
Bamsekramar
/Sara
 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: