Varmblod är Charmblod

2016-07-01
03:47:35

Gudstjänst!

Tisdag, 28 Juni 2016 - Gudstjänst!


Idag gick jag upp jättetidigt, klockan sex. För idag gick jag på gudstjänst och Mook hängde på. Jag var superpeppad. Mook kallade dit en uberdriver, typ en taxi, som körde oss till st. Anthonys katedral. Det kändes så bra att vara tillbaka i ett guds hus igen. Även fast allt var på kinesiska var det verkligen värt det och jag tror att jag kände igen några av melodierna. Precis som i Guatemala fanns där en dam som gick runt och kontrollerade, vi fick kritik för våra shorts, ajdå, det misstaget gör jag inte igen. Katedralen var väldigt fin.

När gudstjänsten var över regnade det som bara den, tur att vi inte behövde gå till en metro eller nåt utan kunde ta uberbilen hem. Väl hemma somnade Mook på direkten, jag surfade runt lite till en början men sen somnade även jag. När jag vaknade nån timme senare sov Ploy fortfarande. Rättare sagt, hon myste i sin säng och pillade på mobilen. Jag hoppade upp i hennes säng, som var helt gudomligt skön, och vi låg däg och snackade ett bra tag.

Senare kom nån och skjutsade oss hela vägen till flyglplatsen i Hong Kong. Vi gränskontrollen där de hade den där värmepistolen och röntenmaskinen trodde de att stackars Ploy var gravid, efter att de hade försäkrat sig om att så inte var fallet fick vi åka vidare.

Jag tror nog aldrig att jag har fastnat vid så många kontroller på en flygplats haha. Först skulle de öppna och kolla i min väska, sen var de tvugna att kolla mig efter att maskinen man skulle gå igenom blinkade rött och senare vid en papperkontroll tog det ovanligt lång tid. På flygplatsen la jag märke till två män som inte bara såg sydamerikanska ut utan det lät lite som att de pratade spanska också, på grund av att jag är den jag är gick jag fram och frågade "you talk spanish?, español?" varpå en av dem (med en väldigt stor mustach) nickade, så då frågade jag "de donde son? (var kommer ni ifrån?)". Men nu vände det hela och han såg bara vääldigt förvirrad ut och gick snabbt därifrån. Ploys mamma sa senare att de har en speciell dialekt i syd-thailand och ser också så ut, varför han hade nickat när jag frågade om han kunde spanska vet jag dock inte.. 

När vi väll satt i flyget var jag jättehungring, klockan var nio och jag hade inte ätit nåt sedan vi lämnade Shenzhen vid halv tolv tiden. De andra i familjen hade köpt snacks, men det visade sig vara kött, kött och kött. När maten på planet därför kom var den väl uppskattad. Så gott var det, det var som chicken nuggets fast med fisk istället för kyckling, Väldigt uppskattat. Jag tittade på filmen "Mrs Douptfire", den var jätterolig och ganska gullig. 

Vi var hemma ungefär 00.30 och 30 minuter senare låg jag i min säg och såv. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: