Varmblod är Charmblod

2016-07-07
18:42:35

Cykeltur och MK restaurang
Måndag 4 Juni - Cykeltur och MK restaurang
 
Något som jag har lagt märke till i Thailand är hur många västerländska män som går omkring med en ung thailändsk flicka. Kan det vara så att det har med deras kultur att göra, att det är tack vara deras objektifierande sätt att se på kvinnor som de kan rättfärdiga detta beteende? Nej, man kan inte döma en hel kultur på det man ser här, men det ger en sannerligen något att fundera över.
_________________________________________________________________________________________
Vi gjorde ingenting under morgonen. Men efter lunch tog vi metron till "Chatujak". Vårt mål var egentligen att cykla runt i en annan park, men för att komma dit gick vi igenom Chatujak-park och dä fanns några grymma styrkeövningsgrejer som vi testade. Eller rättare sagt Ploy blev en hård och kvävande tränare och fotade mitt svett ;). 
 
När vi var färdiga där fortsatte vi gå. Man kom fram till nästa park ganska snabbt men cykeluthyrningen var på andra sidan av parken, och det var inte en liten park heller. Det var riktigt hett också. Därför köpte vi glass, eller borde det kallas glassmacka? I en brödbulle hade man lagt sticky-rice och glass med majs och andra grönsaker och toppat det med vad jag tror var karameliserad mjölk. Gott med glass var det iallafall i värmen.
 
Efter att vi hyrt två cyklar och köpt en hel massa vatten cyklade vi en tur i parken. Sedan hade vi en liten picknick och tittade på en volleyboll-match. Jag är inte jättebra på att se sånt men Ploy konstaterade ganska direkt att alla spelarna var ladyboys.
Efter det spenderade vi nästan hela eftermiddagen med att cykla runt i Parken. Jag skriver nästan hela för vi lekte i en lekpark också och styrketränade på ett ställe där de hade en anläggning för det. Klockan prick sex meddelade de i högtalarna att alla skulle sluta med vad de höll på med och ställa sig upp i respekt för fanan och nationen. Sedan spelade de nationalsången i högtalarna medans flaggan hissades ner, när sången var slut var det som om nån hade tryckt på "play" för alla fortsatte med vad de höll på med tidigare som om inget hade hänt.
 
Efter allt tränande och vi hade lämnat tillbaka cyklarna gick vi för att möta Ploys mamma på ett köpcenter. 
Där hade mamman nåt ärende och sen skulle vi äta på the MK restaurant. Ploy och jag gick dit för att beställa medans mamman gjorde sitt ärende. På bordet fanns det en gryta och sedan beställde man in saker att hälla i den, som till exempel nudlar, tofy, svampar, räkor, fisk, grönsaker. Det var jättegott men Ploy beställde in jättemycket. Jag tyckte jättemycket om nudlarna och fiskbullarna. Men jag blev mätt...och i vanlig ordning tyckte de att jag åt för lite. Vilket jag låvar att jag verkligen inte gjorde, Jag åt nästan två hela skålar fulla med gryta, och skålarna var inte särskillt små. Ploy skrev också med mamma som rapporterade hur det går med kycklingarna där hemma. Min snälla mamma stod dessutom på min sida när Ploy skrev till henne att jag inte åt tillräckligt, något jag uppskattade mycket.

 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: