Varmblod är Charmblod

2016-07-12
03:15:00

Death Railway
Torsdag 7 Juni - Death Railway
Idag började vi dagen med att packa ihop alla våra saker och bege oss till tågstationen. Vi skulle åka utmed tågrälsen som vi hade läst om på museet, den kallas "Death Railway". Rälsen var ganska gammal och tåget likaså, på ett ställe gick rälsen sida vid sida med ett brant stup, tittade man ner kunde man se floden som ringlade sig där nere och träden omkring dem. När vi kom fram fick vi tyvärr beskedet att det inte gick att besöka ruinen vi hade tänkt titta på idag. Men vi var ändå hungriga så vi gick och åt lunch. Ploy fick in sin mat något för stark, hon var tvungen att springa bort och köpa sött is-te som tog bort lite av det starka.
Efter det gick vi runt i marknaden. Där fanns många fina saker. Ploy köpte en söt liten bebis-klänning till sin kusin. När man ser så söta saker börjar man fundera på om man känner en sån liten bebis eller om man känner nån som ska få barn snart, men jag kunde tyvärr inte komma på nån så jag gick vidare. Vid ett ställe hittade jag ett par hippiebyxor som var såå snygga, de var dessutom ganska billiga så jag slog till och köpte dem.
Efter att vi hade promenerat runt i hela marknaden tog vi nästa tåg ända tillbaka till Bangkok
Jag använde tiden till att skriva dagbok.

När vi kom hem visade det sig att till Ploys stora förvåning hade hennes mormor kommit tillbaka. Det visade sig att hon var sjuk och senare på kvällen åkte hon in till sjukhuset.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: