Varmblod är Charmblod

2016-07-15
18:30:00

Solo performance in Chiang Mai
Måndag? 11 Juni - Solo performance in Chiang Mai
 
(jag fattar inte... jag måste växlat ihop nån dag eller nåt för jag missade en dag där, söndagen, jaja)
 
Ärligt talat var jag ganska nervös på morgonen. Det innebär ju faktiskt ganska mycket fler risker när man reser ensam, speciellt om man är kvinna... och under 18. Men å andra sidan så hade Ploys mamma sagt att de skulle komma den 15 så det var ju inte så många dagar jag skulle vara där själv. När jag kom in i hennes rum vid elva tiden för att meddela att jag skulle åka nu så sa hon hejdå från sängen.
Förresten! Mormorn mår bra nu, igårkväll kom hon hem och imorse verkade hon faktiskt både glad och pigg.
Mamman var väldigt orolig men även stöttande och jag försäkrade henne att jag fanns tillgänglig på mobilen hela tiden. Hon skjutsade mig till flygplatsen och släppte av mig där med mitt bagage.
 
Där gick nästan allt på räls. Jag checkade in och gjorde allt sånt man gör på flygplatser utan problem.....men när man kommer till den saken som skannar väskorna fastnade. Jag hade glömt att det lilla sykittet jag hade tagit med innehöll en liten, liten sax....som de konfiskerade, plus min solkräm som var för stor. Det något ironiska här är att Iris också råkat ut för det här vid den här kontrollen TVÅ gånger och de har konfiskerat hennes saxar, jag antar att det går i släkten!
 
När jag väl satt på planet hade jag mycket tid att fundera. Nerviositeten byttes ut mot förväntan till vad det här äventyret kan lära mig. Dessutom har jag ju gud på min sida, så riktigt ensam är jag aldrig!
Väl framme tog jag en taxi till mitt hotell. Det var kajakstället som hade rekommenderat hotellet "green tulip house". Ja beställde en bädd i ett fyra-mannars rum och tog sedan det nödvändigaste och begav mig ut på gatan för att hitta kajakstället. 
Det var lite svårt att hitta först men jag hade inte brottom och till sist hittade jag det. Personerna där verkade jättetrevliga och jag beställde en kajaktur för morgondagen, det lät mycket spännande.
 
På tillbakavägen stannade jag vid en mysig restaurang och beställde pad thai (på thailändska). Det var väldigt gott och det var en speciell rofylld känsla att äta själv. Efter det tog jag en omväg för att titta på ett tempel och sedan köpte jag fruckost till imorgon på en 7-eleven.
 
Det visade sig att det bara var jag som skulle sova i rummet, det kändes ganska lyxit att ha det helt för mig själv. Eftersom ingen annan var där kunde jag videochatta med mina föräldrar.
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: