Varmblod är Charmblod

2017-07-06
07:36:36

Allt löser sig

Så mycket som har skett sen sist jag skrev...

Jag har förlorat Sammy, gått ut gymnasiet och fått pojkvänn på mindre än ett halvår.
Just nu sitter jag på en bänk på torget i morgonsolen och funderar över om jag ska ta jobbet som frukostvärdinna också, och isåfall på vilket hotell? 

Då jag hos min förra arbetsgivare bad om två lediga dagar i veckan när jag jobbade 12 timmar om dagen blev jag kickad då något sådant var helt otänkbart och tydligen förstod jag inte hur det var att jobba på ridläger. Dessutom blev jag tillsagd att "man kan inte komma här och skicka mejl som du har gjort" när jag hade skickat mitt schemaförslag inför sommaren. Men för mig löste det sig, två dagar senare skulle jag provjobba som servitris och igår skrev jag under kontraktet. Dessutom har jag erbjudanden om att jobba som frukostvärdinna på två hotell, men har hittills bara provjobbat på ena så funderar på att ta det. Sommaren blir ändå ganska bra, kvällen innan jag blev avskedad bad jag till Gud att han skulle vara med mig och hjälpa, och det löste sig ju. Jag har kunnat åka på equmenia-scouternas ledarkurs: Ska'ut, jag kan hänga med Oscar på ett bröllop och bäst av allt, jag kan hänga med hans familj och klättra i bergen i Italien!
Förresten, Oscar, han är min pojkvän och han är så himla bra!
Imorgon får jag reda på mina betyg, jag är lite nervös eftersom jag verkligen verkligen vill komma in på universitet. Men om jag inte gör det vet jag fortfarande att det kommer att lösa sig, jag kan lita på min sky-daddy ;). 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: