Varmblod är Charmblod

2016-07-27
07:19:22

Virr Varr i Chiang Mai
Fredag 15 Juni - Virr Varr i Chiang Mai

Jag hade redan kollat upp kfum's språkkurser på nätet så imorse tog jag mitt pick och pack och drog till deras kontor. De heter ymca på engelska. När jag hade checkat ut ur hotellet tog jag en tuktuk dit.
Förrutom att jag fick betala överpris körde han mi till fel ställe. Jag hade visat honom vart jag skulle på en karta men när jag kom fram och tog upp kartan såg jag tydligt att det var en bit iväg. Jag gick lite vilse för de jag frågade om hjälp skickade iväg mig i fel/olika riktningar och dessutom var kartan ganska bristfällig. Till sist när jag gick in på en 7-eleven för att köpa frukost hjälpte de mig där och det visade sig att jag var närmre mitt mål än jag hade trott. En kille från bangkok i en bil erbjöd mig skjuts dit men jag tackade nej.

Väl i kfum's kontor fick jag reda på att kursen gällde för minst 20 lektioner och kostade 5000 kr! Så länge kommer jag inte att stanna i Chiang Mai och det var ganska dyrt så det blev inget med det. Istället bestämde jag mig för att kolla upp ett ställe för forsränning och tog en röd flakbil dit. Det funkade bra och kostade bara 20 baht.

Vid det här laget hade Ploy hört av sig och meddelat att de inte skulle komma idag utan imorgon.

Forsränningen var dock också väldigt dyr och de som var där var en smula otrevliga så det blev inget med det heller.
Jag han precis ta mig till en restaurang när det började regna. Jag beställde mig mat och funderade över vad mitt nästa drag skulle bli. Jag rådfrågade mamma och passade på att kolla hur läget var där hemma.
Jag bokade ett rum via booking.com på ett litet hotell nära stället med kajakingen. Sedan hittade jag en röd flakbil och tog mig dit.
De var väldigt trevliga på det hotellet och mitt rum var väldigt mysigt. När jag hade fått av mig ryggsäcken och tagit fram det nödvändiga, tja, jag hade tänkt gå och kolla med kajakstället men istället stannade jag och tog det lugnt ett tag. Jag videochattade via facebook med Frida och grattade henne på födelsedagen, hon är också ute och reser.

När jag hade fyllt på mina krafter drog jag ut på stan igen. Min första stopp blev postkontoret där jag skickade iväg några vykort. Sedan fortsatte jag mot kajakstället. Där skojade de och frågade mig om exakt hur mycket jag hade festat och supit sedan jag var där sist.
Jag bokade en mountainbikingtur till morgondagen. Därefter åt jag Pad Thai vid en restaurang och sen gick jag tillbaka till mitt mysiga hotellrum.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: