Varmblod är Charmblod

2016-07-09
18:37:50

Vattenfallen
Onsdag 6 Juni - Vattenfallen

Vi begav oss mot bussarna som var mycket längre bort än vi hade trott. Vi hoppade på en buss som gick till "The erawan falls", en nationalpark.
Det regnade hela dagen, men det gjorde inget. Det hade varit värre om det hade varit stekande hett när vi skulle bestiga berget för att titta på vattenfallen.

Där fanns sju vattenfall totalt. Vid första vattenfallet fanns det en massa fiskar. Vi var först lite oroliga för fiskarna flockades runt en när man gick i vattnet. Det blev dock inte så mycket simmande där eftersom det fanns ganska vassa klippor i vattnet som dessutom var ganska hala, istället fortsatte vi till nästa vattenfall. Där badade vi. Jag hoppade i först. Om man var stilla i vattnet kom fiskarna för att tvätta en, något varken jag eller Ploy var så förtjusta i till en början eftersom det fanns några ganska stora fiskar i lagunen. Först ville inte Ploy hoppa i vattnet för hon menade att hon inte kunde simma (vi hade faktiskt simmat några gånger i Sverige). Till sist sa hon att hon ville hoppa i men att hon ville hålla i mig så att jag kunde dra runt henne. Det gick faktiskt hyfsat bra. Vi tog oss till själva vattenfallet och klättrade upp så att vi befann oss på en klippa bakom vattenfallet. Det gick lättare att simma tillbaka till fastlandet då Ploy simmade också istället för att bara flyta.
 
Vi vandrade sedan vidare till nästa vattenfall, och till nästa och nästa. Vid de flästa gick det jättebra att simma. Ett av vattenfallen hette "de gigantiska bröstens vattenfall". Där fanns nämnligen två klippformationer som såg ut som bröst. Man kunde åka kana nerför dem ner i vattnet. Tyvärr skrapades mycket av min tattuering bort när jag åkte kanan, men det gör inte så mycket. 
 
Vandringen ända upp till toppen var dock värt all möda! Det finaste vattenfallet var högst upp och man kunde dessutom klättra lite uppför i vattenfallet. Dessutom hade vår nerviositet kring fiskarna försvunnit så vi satt en ganska lång stund och lär fiskarna samlas kring våra fötter.
 
Väl tillbaka till Kanchanaburi duschade vi på vårt hotell och sen begav vi oss iväg mot en restaurang. Vi åt vid en mysig vegetarisk/vegansk restaurang. Jag beställde grön curry (60 Baht, 15 kr). Ploy skrev att jag inte tålde stark mat på vår beställning (den här provinsen är känd för sin starka mat), ändå var den suuuperstark. Jag var ändå väldigt nöjd när jag hade ätit upp nästan allt, jag var dock tvungen att sluta när riser och drickan var slut. 
Efter det traskade vi runt lite och sen gick vi in på ett massageställe som vår servitris tidigare hade rekommenderat. Det var en väldigt mysig atmosfär. Själva massagen var snarere en knäckar och stretchar-massage, men tack vare den mysiga stämningen var det ganska avslappnande ändån. 
 
Efter det var det ganska sent (kvart i tio), så vi gick tillbaka till hotellet.
 
 
 
Min och ploys tattuering...eller vad som är kvar av min.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: