Varmblod är Charmblod

2016-07-15
17:16:06

planering
Lördag 9 Juni - Planering

Efter att ha snackat med mina föräldrar igårkväll tvivlade jag dock om det verkligen var så bra att åka iväg själv, mina vänner Alexandra och Bea var också ganska övertalande när det gällde det. Jag kollade upp massvis saker som mamma hade rekommenderat och annat också. Men volontärorganisationerna kvävde att man var där minst tre månader, de flesta andra sakerna var långt utanför Bangkok eller så hade vi redan gjort det. Vad jag hittade var dock ett bowlingställe och en massa gym. Jag gick ner till Ploy och frågade henne om hon hade lust att simma, spela badminton eller gyma lite och sedan gå och bowla. Hon bara tittade på mig och gick iväg utan att säga något, när jag gick ifatt henne och frågade vad hon tyckte om idén ryckte hon på axlarna och nickade lite halft.
 
Efter det spenderade jag min tid genom att leta hotell i Chiang Mai, en flygbiljett dit och annat användbart. Jag skrev också en hel del med mina föräldrar.
 
Sent på eftermiddagen tog Ploy, hennes kompis och jag oss till en pool. Tyvärr var stället stägt och istället tog vi en motorcykel till marknaden. 
Marknader har alltid en sån mysig vibe. Hennes kompis behandlade mig dock som en hundvalp genom att dra iväg mig genom att ta tag i min handled hela tiden, jaja.
 
När vi väl kom hem beställde jag en flygbiljett till nästa dag.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: