Varmblod är Charmblod

2016-07-07
16:40:34

Him (han hette faktiskt så)
Söndag 3 Juni - Him (han hette faktiskt så)

Till lunch åkte vi till en restaurang med familjen som hade kommit över igårkväll. Det var en kinesisk restaurang så vi åt dim sum. Det var så himla mycket mat och alla ville att jag skulle ta om av alla rätterna. De blev besvikna när jag blev mätt och menade att man borde äta upp allt som man beställde. Men jag beställde ingenting, om jag hade beställt till mig hade jag inte valt så många olika rätter.

Efter det hämtade vi upp deras son, han hette Him och jag tror han sa han var 20 år. Hans engelska var lite knaglig men han var mycket trevlig.
Vi åkte en lång väg för att titta på ett hus som Ploys pappa hade köpt. Medans de tittade på huset pratade jag med Him och han lärde mig fler thailändska fraser.

Sedan åkte vi ganska långt för att komma fram till en marknad. Det var en gammal marknad som hette "hundred year market". Ploy och jag fann ett stånd som ännu inte hade stängt fast det fast det var efter stängningsdax och köpte godis.
Marknaden låg vid en flod, och fastän vyn var fin med djungeln på andra sidan så kunde man tydligt se att floden var rejält nersmutsad.

Vårt nästa stop var vid en restaurang nära en flod. Jag tror det var samma flod fast längre upp. När vi hade ätit upp skojade vi med Him och tog hans mobil, vi gömde den i hennes mammas handväska. Allt gick bra tills han kulle ringa efter den och mamma utbrister "det är nåt som vibrerar i min handväska!".

Efter det var jag väldigt trött och hoppades att vi bara skulle åka raka vägen hem. Vi stannade dock vid den andra familjens hus så att de vuxna skulle kunna vara så trevliga som bara vuxna kan. Medans de vuxna var sociala visade Him mig och Ploy deras tak. De hade en terrass. Vi fantiserade mycket om vilka coola grillfester man hade kunnat ha där. Man hade utsikt över nästan hela stande kändes det som.

Äntligen hemma tog det inte lång tid innan jag deckade i min säng.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: