Varmblod är Charmblod

2016-07-07
15:39:32

Ploys mormor
2 Juni - Ploys mormor

På grund av önskemål hemifrån tänker jag skriva om mina dagar i Bangkok också.

Idag vaknade jag upp klockan sex, för Ploy hade sagt att vi var tvungna att gå upp så tidigt för att klippa håret innan vi skulle åka vidare. När jag vaknat märker jag dock att Ploy inte är i sin säng och att hon inte finns att hitta nån annan stans i huset. När hon inte svarade så antog jag först att hon hade åkt iväg på nåt ärende. En timme senare fick jag dock ett meddelande "We are not going now, go sleep.". Jag gick därför och la mig igen och när jag senare vaknade klockan kvart över tio fick jag veta att Ploy hade sovit i sin mammas rum och att planen hade ändrats.
Planen nu var att vi skulle åka iväg och äta kvällsmat för att fira hennes mormors födelsedag.

Vi kom fram till ett ställe nära ett träsk där man innan man skulle äta skulle välja ut vilja djur man ville ha på tallriken. I baljor med vatten fanns det levande räkor, fiskar och krabbor. Det fanns ytterligare krabbor, levande, som hade blivit ihopbundna med snören, på ett långbord. Pappan valde med stor förtjusning ut vad vi skulle äta medans Ploy och jag gick iväg för att utforska träsket istället, vi fann det hela något mindre förtjusande.

Tanken var att vi också skulle åka till stranden, men det fanns inte tid för det för mormorn hade ett flyg att passa. När vi hade släppt av henne åkte vi till en frisörsalong. Ploy klippte sig ganska rejält, allt hennes blonda hår klipptes av. Jag tog det säkra före det osäkra och klippte bara topparna.

Idag har jag fått många kommentarer från Ploys familj att jag har påsar under ögonen. Blä.

En familj som var nära vänner till Ploys familj kom sent under kvällen. De stannade riktigt länge. När klockan var 11 gick jag och la mig, Ploy somnade klockan fem! Så jag är ganska glad att jag gick och la mig då.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: