Varmblod är Charmblod

2016-07-06
20:36:00

Sköldpaddstemplet
Fredag 1 juni - Sköldpaddstemplet, och några andr dagar vi spolar förbi
 
Efter att ha packat allt och låst in det på hotellet, vi hade lämnat tillbaka nyckeln till hotellet men fick lov att lämna sakerna där medans vi åkte på en utflykt. 
Vi tog cyklarna och cyklade mot tågstationen. För att komma dit ar vi tvugna att leda cyklarna ner och uppför långa, branta trappor och lyfta upp dem i en båt för att ta oss över en flod. 
Vid tågstationer kollade vi tidtabellen och fortsatte sedan mot ett stort tempel. 
 
Vi gick runt lite och tittade, det fanns en hel del att titta på! Sedan gick vi för att mata sköldpaddorna. Man köpte skivade bananer och matade dem med. De var jättegulliga och glupska. Efter det fortsatte vi till fiskarna, till dem köpte vi bröd. Ploy påstår dock att mer bröd gick åt till fåglarna och mig, och vad jag jag säga mer än att det var gott bröd? ;) 
Det var riktigt varmt så vi köpte mycket vatten. Vi inesterade även i lite annanas när vi var klara med sightseingen. 
 
På tillbakavägen tänkte vi att vägen vi hade tagit innan var något komplicerad, därför valde vi en annan väg, tillbakafärden blev dock ännu mer av ett äventyr än ditfärden hade varit. Vi blev tvugna att cykla vid rusningstrafiken, över en stor typ motorvägsbro. Vi cyklade fel två gånger, men det gjorde inget för vi hade gott om tid.
 
Från hotellet tog vi det säkra före det osäkra och tog en tuk-tuk till tågstationen. Där köpte vi våra biljetter och även varsin glass som var jättegod. Mamma hade nog tyckt om de olika glasssmakerna som finns här, de har bland annat svarta bönor som en av smakerna, den är väldigt god och faktiskt en av Ploys favoritsmaker. Men det är ju egentligen inte så konstigt för Ploy älskade ju bönorna vi serverade hemma hoss mig. 
 
Väl framme i Bangkok åkte vi hem till Ploys hus, planen var att vi bara skulle övernatta där och fortsätta vidare nästa morgon. Vi hade resonerat såsom att vi tog ett såpass sent tåg att det var onödigt att betala för att sova på hotell i en annan stad när Bangkok ndå låg på vägen till nästa stad. Så blev dock inte fallet.... :/ Planerna ändrades abrupt och det bestämdes att vi inte längre skulle åka till nästa stad. Egntligen ville jag iväg till nån annan stanns då, men det som hände var att vi stannade i Bangkok tre hela dagar... jaja. Jag kommer inte skriva så mycket om vad som hände där för ärligt talat hände inte så mycket. Jag klippte håret, vi åt på massa restauranger åkte mycket bil och jag fick en massa kommentarer för mina påsar under ögonen :P. 
 
Men! Nu är vi iväg igen! Mer om det skriver jag snart, det har inte funnits jättemånga tillfällen att skriva här, men det kommer, jag lovar! :)
 
det här var en önskebrunn.
Det var så himla varmt på tåget!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: