Varmblod är Charmblod

2013-06-06
21:13:15

Avkastning
Idag så hade min syster sin kompis Emma här hemma idag som dessutom fyller år. Min grannkompis är på scoutläger så vi har alla hästarna (3) för oss själve hehe... XD
Galningar som vi e så bestämmde vi oss för att rida mitt på dagen i detta övehettade klimat!
Det var sjuuuuuuukt varmt!
Jag red Mille (min gannkompiss häst), Emma red Sammy och min syster red sin perfekta ponny Zalsa.
På vägen hem när min syster hade galopperat i förväg så fick Sammy fnatt och rusade iväg i rejserfart. Jag blev jätterädd och det enda ag kunde tänka på var "tänk om han skadar sig!" och "tänk om hon skadar sig!" så jag satta iväg efter dom på Mille i galopp  för att stanna dom. Dom lyckades stanna som tur var när vi kom fram men Mille fick fnatt och hoppade runt hit och dit och jag föll av, som tur var landade jag på båda mina fötteroch lyckades stanna honom. 
 
Just nu betar dom i våran trädgår :)
 
Zalsa (Mormors Zalsa)                  Sammy (Zonnie Toll)                    Mille (Mr. Miniver)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: