Varmblod är Charmblod

2013-06-10
07:57:47

I natt jag drömde..
I natt så drömde jag något jättekonstigt...

Matilda och jag var på väg till språkvalet när plötsligt rektor Anna kommer fram och puttar in oss i en gul taxi som kör iväg. Taxichauffören säger att vi har vunnit på lotteri och att han ska skjutsa oss till språkvalet. Men han bara kör och kör... och kör. Under tider som vi sitter i taxin så diskuterar Matidla och taxichauffören varför löven är råsa. Jag tittar ut genom rutan och upptäcker att vi kör runt i någon sorts skog med råsa löv! Vi kör igenom en tunnel och plötsligt tvärnitar taxichauffören och hoppar ut. Matilda och jag hoppar ut och jag upptäcker att vi är under en bro i Linderöd! Vi frågar honom när vi ska köra till skolan och han svarar att vi kör om 20 minuter. Jag tittar på mitt armbandsur och ser att klockan är 5 i tio. "Men vi börjar om 5 minuter" säger jag till honom. Men han värkar inte lyssna. Plötsligt blir han större och större och större eller så är det vi som blir mindre och mindre. Vi börjar springa längs en motorväg. Jag slänger en blick bak och upptäcker att en tuktuk-taxi (en speciell taxi på tre hjul som finns i Guatemala) jagar oss.... sen vaknar jag.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: