Varmblod är Charmblod

2013-06-06
20:28:56

Presetation
 
Jag heter Sara och är en pigg och positiv hästtjej på 14 vårar. 
 
Sista september förra året (efter den värsta perioden av mitt liv, även tog båda våra kaniner på tisdagen och på fredagen fick våran hund/syster somna in, två veckor efter det fick jag Zonnie Toll).
Hans travtävlingsnamn är "Zonnie Toll" men vi tyckte att Sammy var ett finare/gulligare namn så alla kallar honom för det nu. 
Vi har mött både fram och motgångar, men oavsett vad han har gjort så kan jag inte vara sur på honom <3
Jag och Sammy skulle åkt på ett tävlings tränings läger men det fick vi lägga ner eftersom att jag känner att vi behöver mer hjälp innom temat ridtravare så istället kommer jag att åka på ett ridtravarläger i sommar någon gång.
Min syster har en kanonponny, B-ponny, gotlandsruss, 4 år och hoppar över allt.
Mamma och pappa bestämde sig för att köpa Sammy pågund av att han var genomsnäll, sööööööt och underbar men också för att jag och min grannkompis har råkat ut för en del....
 
- Detta hände 2011: Vi hade tre stycken ponnysar, en shettis (totalgalen!), ett dräktigt gotlandsruss som hette Dans (gick inte att stanna...) och en olydig Welsh ponny som hette Pyret med sommar exem som jag förälskade mig i <3. När vi lämnade tillbaka dom efter sommaren så fortsatte vi rida dom där dom bodde men en dag sa ägaren att hon hade sålt Pyret (detta hände på hösten). Sen den dagen letade vi överallt efter henne och satte upp annonser på nätet mm. tills vi en vår-onsdag (på fredag var det min födelsedag) som mamma kom hem och sa att honhade pratat med ägaren och att hon hade sagt att hon hade skickat henne till slakt und av att hon hade för många hästar (42) och var sjuk....
- Detta hände 2012: Det orkar jag inte skriva så mycket om... :( men om man tar det kortfattat så fick vi skulden för att ha förstärt en häst som vi älskade över allt annat (ägaren tyckte att vi hade förstört henne men inen annan), och den här historien slutar nästan likadant... hon sålde henne och vi har ingen aning om vart...
 
Förutom att rida så tycker jag om att...
  1.  Rita, måla, skissa
  2.  Dyka, jag har Advanced dykarcert XD
    <<< förra sommaren
  3.  Simma, jag äääälskar vattnet
  4.  pyssla
  5.  göra örhängen
  6.  scrapbooking
  7.  jag är en aktiv djur och freds aktivist
  8. sjunga, spela gitarr och dansa
 
Jag föddes i Guatemala och har Guatemalanskt pass men mina föräldrar är Svenskar.
Jag talar flytande spanska, engelska och svenska. Inte direkt flytande men jag talar tyska också och lite franska, portugisiska.
Taggar: Guatemalan, InLove, Ploblemponnys, Presentation , Sammy, häst, ponny, ridtravare;

Kommentar:
#1: Frida

Awesssome kan du portugisiska?

Svar: lite :), det är dessutom väldigt likt spanskan. Obrigado
Sara

2013-06-19 @ 20:09:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: