Varmblod är Charmblod

2013-06-25
19:48:00

Sammy i mitt <3
Den senaste veckan har verkligen gått fort! Här kommer en sammanfattning :).
Well, well vi kan väl börja måndagen för två veckor sen när vi kom till hagen och Sammy var halt jag ringde mamma och hon skulle komma så fort hon kunde efter jobbet. Så Frida och jag stack iväg me dMille och hoppade en runda i skogen. Det gick faktiskt jättebra. mille är en finfin ponny. Man kan verkligen lita på honom!
När vi kom tillbaka till hagen så hade Sammy försämrats JÄTTEMYCKET, han var totalt blockhalt. Jag ringde mamma direkt och hon sa att jag sulle vänta på henne. Medans vi väntade på mamma filmade vi Sammy för att kunna skicka en film till veterinären. Jag la också upp en film på facebook där jag frågade vad detta kunde bero på och vad jag skulle göra, det blev total kaos, jag har aldrig fått så många kommentarer på ett inlläg (över 287!)
Ibland försökte sammy flytta på sig genom att luta sig jättemycket bakot och sen hoppa fram, ibland svajade han till och jag var jätterödd att han skulle falla omkull!
Jag var förkrossad!
Län till youtubeklipp: http://www.youtube.com/watch?v=vxpMtOects4
Nästa dag kom en veterinär som sa att vi INTE behövde åka in till kliniken (även om många på facebook defenitift skrev att vi borde lasta Sammy och åka iväg på direkten till kliniken). Hon konstraterade att han hade fått en spark på knäet och sa att vi skulle massera honom men en kylande salva, promenara honom och ge honom speciellt kosttillskott.
 
4 dagar senare var han  redan mycket bättre och kunde gå utan att halta.
Alla promenader och ompysslande drog oss närmare och vi var tillsammans varje dag fast ingen av oss krävde något av den andre, det var jättemysigt. Det borde jag göra oftare ääven nu när han är frisk.
 
Det gick bättre och bättre och några dagar senare var han nästan 100% frisk!
 
Den 18 juni (förra tisdagen hade Frida och jag en fotodag så här kommer en mindre fotobomb :D.
 
 
På onsdagen så hade jag en super, mega, otroligt bra ridlektion för Lina Zacha, hon är verkligen suverän och Sammy var en ängel och vi kunde göra alla möjliga sorters övningar som vi inte kuunnat innan!
 
Under denna tid så har jag målat och fixerat i mitt rum under resten av min lediga tid. Nu är tre vägar färdigmålade med försa omgången och jag ska börja på en ny färg imorgon. 
 
Min stackars Sammy råkade ut för en till olykshändelse. I förrgår red Iris och jag en låååångrunda. Vi red vilse typ 7 gånger och när vi kom fram till sjön och skulle bada (Sammy var lite försiktig i början men sen lekte han lika glatt i vattnet som Zalza!) Tyvär slutatde det hela med en lite olyckshändelse som jag skriver om imorgon.
 
XOXO Sara och Sammy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: