Varmblod är Charmblod

2013-06-26
10:24:26

Stackars lilla Sammy
I söndes när Iris och jag red en JÄTTELÅNG långrunda så tror jag att vi red vilse minst 7 gånger, ibland så kunde vi inte gå den vägen som vi hade bestämt och som var utpekad på kartan eftersom att det var totalt igenvuxet eller så kom vi ut på stigar och kalhyggen som inte fanns med på kartan. 
Vårt mål var att komma fram till bosarpssjön. När vi kom fram väntade vi på att mamma och pappa skulle komma med transporten. Med sig hade dom en mumsig picknick (varma baguetter och vattenmelon). Zalza hade badat tidigare när hon var på ridläger på AW så Zalza kom i snabbare än Sammy. Sammy var mer försiktig men med lite hjälp av mamma så kom vi i.
Men när vi väl hade kommit i vattnet så tyckte Sammy att det var jätteroligt, han började plaska med frambenet och gick sen i den djupare delen. Plötsligt blev det så djupt att Sammy inte hade mark under fötterna, han började simma. Jag var så lycklig att jag hade kunnat ljubla. Men Sammy blev lite för lekfull och i sin glädje halkade han till vid en sten när han försökte återfö balansen så snubblade han till igen. När vi hade kommit upp ur vattnet upptäckte mamma att han hade skrapsår på båda frambenen och vänster bak. Nu har vi behandlat såren och det är bara sårskorpor nu så det läker bra :)
 
XOXO Sara och Sammy
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: