Varmblod är Charmblod

2013-06-06
20:41:54

Varför köper en mamma en ponny/häst till sin tonårsdotter?
Jo, på den frågan har jag ett enkelt svar, "killar".
För att få sin dotter att inte upptäcka det så kallade "killar" så köper dom en ponny/häst till sin dotter för att den ska ta hela hennes tid och hjärta!
Föräldrar vill nämnligen ha kvar sitt lilla barn så länge som möjligt så man ser till att barnet stannar hemma och tar ansvar och sånt... 
Jag menar, dom tänker väl såhär "Om hon skaffar en kille så kanske hon kommer i dåligt sällskap?, Hon kanske inte är hemma lika mycket?, Hon kanske börjar interessera sig för S.M.I.N.K!?!".
 
^^ Jag och min shettlandsponny Cilla när jag var 7 år
Jag, Sara har hamnat i denna onda cirkel, år efter år har jag förälskat mig... i hästar /ponnyar och jag har inte haft en tanke på det.man.nog.kallar. "killar". 
 
Ps. Jag är nöjd med det för tillfället...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: