Varmblod är Charmblod

2013-10-12
16:25:00

H.Ö.Ö.S.T.!.!.!
Idag så red jag själv med Sammy. Vi red med sadel och jag använde det nya schabraket jag har fått. Det gick faktiskt jättebra!
Hösten är helt underbar! Hela skogen är helt omvandlad till röd, orange, lila och gul. Ok, kanske inte lila direkt... haha. Det är som att rida i en saga! Wow! Jag klättrade lite oc red lite på ridbanan. Det gick jättebra på ridbanan vi testade att svänga med bara benen och även att gå fram i trav och sen sata ner utan att ta i tyglarna. Vi lyckades nästan med det! Men plötsligt så blev sammy jätterädd för ett löv som flög förbi så då red vi istället till skogen för att klättra. När vi kom in i skogen så var det helt AMAJSING! Gult ÖVERALLT! Inte en enda grön fläck. På hemvägen så bestämde jag mig för att rida Evertsrundan eftersom att vi inte hade ridit så länge. Det gick jättebra. Och vi red i full fart på långsträckan. Igland när han galopperar så fort så tror man att han kommer att falla eller snubbla eller börja bocka och i den farten så vill man INTE ramla av, FAST jag inte har ramlat av på länge och jag tycker att det snart är dags för en till avramling. Det är SKANDAL! Jag har bara ramlat av Sammy 4 gånger! Något måste göras åt det. Jaja, vi får väl hoppas att det finns några vilda hästar i Tunisien som gillar att bocka!
 
Nu så har jag släppt honom i trädgården och Mille går och betar brevid Sammy strax utanför mitt fönster <3 
Iris är hoss en kompis med Zalza så Sammson får ha Mille för sig själv.
 
Imorgon så ska jag följa med Frida när hon ska tävla pay and jump med Mille och jag ska vara fotograf :). Det ska bli kul, bara det inte regnar fööör mycket för på klart.se så står det att det ska regna jättemycket imorgon! 
Förra tävlingen så regnade det också jättemycket (på AW, fast då tittade vi bara). Jag träffade Nellie Berntsson och Henrik från ponnyakuten där och om jag kollar tillbaka på fotona så ser jag ut som en dränkt fisk!
 
Nu tittar jag på Hart of Dixie :)
 
 
 
XOXO
Sara och Sammy
 

Kommentarer:
#1: Frida

Alma fråga om i ville följa med henne in i skogen ring mig!

Svar: när?
Sara

2013-10-13 @ 13:31:45
#2: fridah

det var i söndags.. vi sket i dig

Svar: jag skrev det i söndes... jag vet
Sara

2013-10-15 @ 17:54:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: