Varmblod är Charmblod

2013-10-21
22:01:00

Life is not about waiting for the storm to pass, it`s about lerning to Dance in the rain
Det bara regnade.... och regnade idag!
Jag var dyvåt när Sara kom och hämtade mig, mörkt var det också. Fasst jag var jätteglad att se henne och det var mysigt att värma sig i stallet, jag somnade nästan!
Iallafall, Saras mamma var där och hjälpte henne med mockningen så vi kom iväg fortare än vanligt. Hon red barbacka på min hala, väta rygg så jag bestämde mig för att vara extra försiktig idag. 
Eftersom att det var så mörkt i skogen så bästemmde ag att vi skulle rida evertsrundan därför att vägarna där är mellan en massa åkrar så det är lite ljusare där. Det var jättemysigt men jag kännde på mig för att hon var lite skraj, säkert för att jag gick förbi ett ställe där vildsvinden hade bökat upp och hon var rädd för att stöta på vildsvinen så jag kände mig väldigt modig där jag gick med henne och inte var det minsta rädd... iallafall inte så rädd som hon. 
Men så fort vi kom ut ur skogen så kände jag hur hon slappnade av och vi hade en jätteinteressant konverstion. Jag har fårr reda på att hon ska ha prov imorgon och att hon är jättenervös och jag berättade om ett par rådjur som hade promenerat förbi vår hage, inte för att jag hade brytt mig så mycket. iallafall inte om man gämför med hur Mille och Zalza reagerade... KAOS!
Iallafall, vi hade jättemysigt men när vi kom till den långa galoppsträckan så blev jag jättepeppad men hon höll in mig så att jag bara kunde trava... tråååkigt! Men fortfarande mysigt för hon trodde visst att jag var rädd för hon började sjunga. Jättefint faktiskt och det hade en lugnande inverkan på mig också, som tur är så fick jag galoppera på en annan sträcka och det gick jättebra. Jag släppte inte loss så mycket som jag skulle ha velat för att det var så halt men det gick ändå i en härlig fart :)
När vi skrittade hem så kom jag att tänka på att Sara var helt dyvåt och regnet bara fortsatte att regna ner över oss och när hon ställte in mig i min sköna box så fick jag en riktigt bra bild av henne,hon såg ut som en dränkt katt!!!
 
Gosnatt,
Sammy

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: