Varmblod är Charmblod

2013-10-01
20:14:00

Lille gubben tappade en sko <3
Jag har varit på gymnasiemässa ju så jag kom hem seeeeeeeeent så jag fick rida efter maten så det var ganska mörkt. Jag tänkte bara ta en mysig men kort tur i skogen så jag tränsade honom i hagen och red iväg barbacka. När jag kom ut från gårdsplanen så kunde jag höra ett "klipp-klopp, klipp-klopp" från hans ena bakhov så hag hoppade av och kollade den. Halva skon hade åkt av (skon var hel men den satt bara fast på ena halvan). Jag försökte att få bort skon men lyckades inte så jag ledde honom och vi promenerade hem till mig. 
 
Det tog mamma och pappa ca. 25 minuter att få bort skon med hammare och tång. Sammy stod jättesnällt helt stilla hela tiden <3.
 
Mamma ringde hovslagaren och han kommer på torsdag så lektionen imorgon blir inställd.
 
Mamma sa att jag nog kunde rida på åkern och i skogen så jag travade lite på åkern och gjorde lite tempoväxlingar och så. Jag hoppade också ett av dom små hindrena på åkern en gång och det gick bra. Vi fortsatte trava runt lite på volter men när jag knde att han blev för pigg så gjorde jag "stå stilla och ta det lungt och varva ner övningar" vilket han  början var väldigt sur över och ville hela tiden gå iväg men efter en stund så fann han sig  att vi bara stod stillaoch njöt :). 
Efter typ 10 minuter (det kändes så) så gick vi hem. Vi hade jättemysigt på hemvägen och bara lunkade hem.
 
Kram,
Sara och Sammy <3
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: