Varmblod är Charmblod

2013-10-14
17:56:00

Matteintervju + smink!!!
Joan, min mattelärare kallade in mig på första lektionen (tyskan, tur det!). Han studerar så han skulle ha en intervju och valde mig... Jag skulle egentligen bara svara på några frågor om hur jag tänker kring matte och löste några uppgifter. På sista uppgiften så hakade jag upp mig. Jag sker fel nån gång i början så hela uppgiften blev bara FEL! :( Hoppas inte detta sänker mitt betyg haha. Till slut så klarade jag det iallafall när han förklarade vad det var som var fel. Jag hade missat ganska mycket av lektionen och när jag kom tillbaka så skulle vi bara läsa och skriva kommentarer till varandras brev så lektionen var ganska chill!
 
När Joan ropade på mig i skolkorridorren så trodde jag att jag var i nån sort av trubbel och tänkte "vad har jag nu gjort?" haha som tur var så skulle han bara fråga om han fick intervjua mig :).
 
Överaskningen som jag skrev igår var att jag skulle ha på mig smink! Jag vet att det kanske inte är så "överaskande" men jag brukar ALDRIG ha smink. Tyvärr så funkade inte det där sminket man har på ögonen (inte mascaran) så det gick bort. Det var faktiskt bara Matilda som kommenterade det! Jag gick runt och tittade mig i speglen och tyckte att jag såg jättekonstig ut så jag har beslutat att inte ha smink igen på ett braaaa tag! haha, men det var faktiskt kul!
 
En annan rolig sak som hände var att min spanskaläraren på min skola frågade mig om jag kunde hoppa in som vikarie på en spanskalektion och snacka om Guatemala och lite sånt när hon far till Puerto Rico i februari, fett skoj! haha. På modersmålsspanskan så var det också väldigt chill för vi tittade på en film :), som kommer att vara hela nästa lektion också och förhoppningsvis lite mer!
 
XOXO
Sara
 
Ds, nu ska jag rida!
 
 
 
 
Taggar: intervju, matte, mordersmål, smink, spanksa, vikarie;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: