Varmblod är Charmblod

2013-10-14
21:12:38

Sammys dagbok 14.10.2013 måndag
Frida kom och väckte mig imorse när jag drömmde om det där stoet som jag träffade på travbanan! Jag hade det ganska kul i hagen, dom har släppt ut oss i vinterhagen i skogen så man kan leka mycket mer här och nosa på allt nytt! Det enda negativa är att det inte finns något gräs! 
 
Sara var sen idag, hon kom inte förren 6! Men hon sa att det var för att hon kom hem sent från skolan så hon kan väll inte hjälpa det! Men ändå, varför ska hon gå i skolan alls??? Helt onödigtjag tycket att hon borde vara med mig så mycket som möjligt!
 
Hon och hennes mamma som också kom hämtade mig i hagen och Sara tränsade mig där och sen slängde hennes mamma upp hennne på mig eftersom att hon inte kunde komma upp eftersom att jag blev hrm.. lite rädd för alla löven!
 
Jag skrittade på i rask takt. När vi kom till korsningen så fick jag välja vilken väg jag skulle ta själv så jag tog av mot stigen som leder mot åkern. Tyvärr missuppfattade hon mig och trodde att jag ville rida på ridbanan, jag låvar, jag försökte berätta att jag hellre ville rida på åkern men det är ju som om hon är döv hon fattade ju inte vad jag sa!!! 
 
På vägen dit så blickade jag ut och såg hur landskapet var täckt av en tjock dimma. När vi kom fram till ridbanan så bestämde hon sig för att vi skulle klättra istället. Det var jättekul vi for fram i backen, upp och ner!
Löven är inte lika gula som dom var förra gången vi var här men dom är fortfarande väldigt fina! 
Jag hade gärna galopperat lite mer men hon tog ett stadigt tag i tyglarna när jag försökte susa iväg...
 
Sen red vi en liten stund på ridbanan. Hon måste tyckt att jag var duktig för hon klappade om mig jättemycket och jag behövde inte rida så länge!
 
 
När vi var på väg hem så var det kolsvart! Det var som att rida mitt i natten det enda som lyste var den lilla månen på himmlen. Men när vi kom in i skogen så kunde jag nästan inte se hoven framför mig!
 
 
Hon gav mig extra mycket hö men skippade min älskade myssli, säkert för att jag har varit lite för pigg men hon pysslade om mig extra mycket och gav mig många äpplen så jag var nöjd. Fast jag råkade liksom bita henne i fingrent men jag tror inte att hon tog illa upp :)
 
Godnatt, nu ska jag snacka lite med Mille innan jag somnar :).

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: