Varmblod är Charmblod

2013-10-18
17:42:00

Together we are stronger
Idag är det Fredag med jag ska inte med på Tonår. Därför att jag ska inte vara hemma dom 4 nästa helgerna så jag vill vara hemma hela helgen och vara med Sammy. (Jag sa till Tunisien och sen ska jag Praoa i Tyskland).
 
Iallafall så stack jag och Iris till stallet för att rida ut. I stallet så träffade vi Frida och hon satte på Mille täcke och grimma och följde med oss på vår ridtur. det var urminnestider sen alla tre red ut sist!!!!
 
Vi red Evertsrundan tillsammans. Det var jättehärligt att galoppera brevid varandra fritt på fältet!
Mille bockade och Frida som satt barcbacka på täcket med grimma och grimmskaft som träns hade nog ramlat av om hon inte hade varit en så skicklig ryttare!
På den långa galoppsträckan så red Frida först eftersom att Mille hade bockat och på grund av henns utrustning ;). Hon red i förväg medans Iris fixade sin jacka och jag väntade på henne sen så galopperade vi iväg. 
När Sammy märkte att Mille var långt före så tog han ner huvudet, bockade så att jag nästan ramlade av, se tog han upp huvudet och for iväg. 
Ni som nån gång har ridit en ridtravare vet kanske hur svårt det är att få stopp på en travare som drar upp huvudet och rusar iväg.... Jaja, till sist så var vi iallafall framme vid Frida och Mille men han var fortfarande väldigt svår att få ner till skritt och lugna ner honom. Iris kom galopperandes några sekunder efter mig och Sammy.
 
På vägen tillbaka upptäckte att Åkes kossor och kalvar var lösa så Frida ringde Åke och sen så red vi mot vägen där kossorna var för att stoppa dom från att gå ut på vägen men när vi märkte att kossorna drog sig tillbaka så red vi hem igen. Frida och Iris lämnade hästapållarna i trädgården medans jag fortsatte min vandring.
 
Solen var på väg ner så allt var så fint upplyst av dom sista strålarna!
Det passerade oss jättemånga bilar (15-17 stycken!!!). Nästa alla saktade in! En bil värgrade tillockmed att köra förbi oss för att inte skrämma oss så vi fick improvisera och rida in i en skog (där jag aldrig har ridit förrut). Det var jättemysigt och på vägen tillbaka så såg vi tre rådjur! :)
 
 
 
Nu har jag släppt Sammy i trädgården med dom andra pållarna.
 
XOXO
Sara

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: