Varmblod är Charmblod

2013-10-01
18:04:00

Vegetariska världsdagen!
Hej allihopa!
Nån som tänkte på att det var vegetariska världsdagen idag? Jag visste inte att det fanns en dag för vegetarisk mat! Jag tycker att det är sjukt häftgt! När jag fick höra det idag så blev jag jätteglad och ännu gladare när jag såg hur många vegetariska alternati det fanns!
Men glädjen försvann när först min vän Matilda sa att hon inte tänkte äta och inte ens ville följa med till matsalen. Jag tyckte att maten var jättegod det var salladsbuffe, ris, potatis/rotfrukts gratäng, vegetariska köttbullar och majsplättar som faktiskt va jättegoda! Men maten fick väldigt många negativa kommentater och en tjej kommenterade hur äcklig maten var innan hon ens hade smakat och sen började måånga prata om hur gärna dom hellre ville ha en fläsk-kotlett eller en oxfilé.
Eftersom att det alltid är något slags kött på menyn och jag alldrig kommenterar hur äckligt jag tycker det är med kött eller slänger ur mig andra onödiga kommentarer när dom äte kött så tyckte jag att det var dålig respekt att snacka skit om vegetarisk mat.
Snälla tänk på att det kan finnas nån runt omkrng dig som kanske tar illa upp om du snackar illa om något som den personen gillar (tex. vegetarisk mat).
 
Smaka på maten innan du dömmer den! Det är verkligen värt att först tänka att den här maten är interessant och smakar säkert gott för då dömmer d inte maten lika fort! Och om du har smakar det tidigare, smaka igen om du kanske inte gillade det förra gången så betyder det ju inte att det är tillagat på exakt samma vi och kroppen förändras ju, om man tar mig tillexempel så gillar jag mer saker nu men det finns också saker som jag inte skulle äta u som jag åt när jag var mindre. Testa alltid!!!
 
Dessutom så tror jag att världen hade mått mycket bättre om igen åt kött och jag tror att det skulle kunna rädda vårt ekosystem, men det är vad jag tycker! Jag menar, tänk om alla hinduer i Indien började äta kött!? Joden skulle ju gå under!!!
 
För er som inte vet så är jag vegetarian :)
 
XOXO,
Sara
 
Smaklig måltid!!!
 
 
Jag älskar grillad majs men det ska inte vara sån vanlig sötmajs som man köper  affären, det ska vara fodermajs!!! Ett måste till detta är att a till salt, smör och lime :D! Testa det! Det är gott!!!
 
 
 
Taggar: Fodermajs, Grupptryck, Majs, Mat, Testa!, Vegetarian, Vegetarisk, Vegetariska Världsdagen;

Kommentar:
#1: Fritjof

Är du hel vegetarian nu?

Svar: på fulltid ja!!! Muhahha
Sara

2013-10-02 @ 07:22:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: