Varmblod är Charmblod

2013-09-28
08:46:58

Bondkamp
Det var jättekul i Knislinge.
Vi körde bond-kamp. Typ som 5-kamp men på bonnevis.
I varje gren kunde man få högst 3 muttrar och den som hade flest muttrar i spelets slut vann!
  1. Rulla en rundbal (för er som inte vet så är dom ganska stora). Man skulle rulle en rundbal runt en stubbe och tillbaka. Vi fick 2 muttrar på den här grenen.
      
  2. Spika. Om man spikade ner spiken på 9 slag så fick man 3 muttrar, om man spikade ner den på 12 slag så fick man 2 muttrar och om man spikade i den på 15 slag så fick man en mutter. Ingen klarade att slå ner spiken på 15 slag... men vi fick en mutter ändå för vi fortsatte kämpa efter 15 slag tills den var nere så vi fick en mutter ändå för att vi hade kämpat.
  3. Stöta stock (slana). Man skulle stöta iväg en slana så långt som möjligt och nästa person som stötte fick stöta från den punkt där slanan hade hamnat. Vi fick 2 muttrar på den här grenen :)
  4. Kasta en frontvikt (den vägde 40 kilo) så långt som möjligt. En front vikt har man fram på traktorn om den har mycket vikt där bak och den är VÄLDIGT  tung. Jag kastade den 1,20 meter! Jag tror att vi fick 2 muttrer på den här grenen... eller så var det 1 jag kommer inte riktigt ihåg.
  5. Sammarbeta på en planka (såklart gör alla bönder detta ofta...). Vi trängdes på en planka och sen utan att nudda marken så skulle vi ställa oss i en ordning så att den som hade flest syskon ställde sig på ena sidan av plankan och den som hade minst syskon (0) ställde sig på andra sidan. Vi klarade detta jättebra och fick 3 muttrar!!! :D
     
    Vårt lag hette ko. "Kossa kossa mu mu!"
     
    Vi vann inte. Men vi fick varsin kexchoklad ändå!
     
    Det var fruktsallad och glass efteråt! Jättegott!!! 
    Vid vårt bord (Nävlingebordet) så hade vi jetteinteressanta diskussionen, bland annat om kärnkraftverk och annat. 
     
    På hemvägen så blev vi jätterädda för vi berättade en massa spökhistorier.... När jag blev avsläppt så sprang jag så fort jag kunde till dörren och sen sov jag med lampan tänd...
     
    XOXO,
    Sara
     
     
     

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: