Varmblod är Charmblod

2013-09-26
22:02:23

Studiedag för plugghästar?
Idag har jag haft sudiedag, fett chill!!!!
Hela förmiddagen har jag klippt på det nya avsnittet av The Lost Girl och nu är det färdigt, har jag tur och allt inte förstörs eller den inte går att svara eller ladda upp (kommer troligtvis att hända bara för att jag skriver det här). Jag kan säga att det var jättejobbigt om jag la in en ny fil så hoppade två andra filer till helt andra ställen och bakgrundsmusiken ville verkligen vara till så stort besvär som möjligt! 
Jag vill inte avslöja allt men jag kan ju i alla fall säga att hon träffa en GALEN mistery boy... 
Btw. Detta avsnittet är ännu längre än det första. Jag kommer att lägga ut avsnittet på youtube och sen nån gång i helgen så lägger jag ut det på bloggen (pga. av att jag inte hinner med både och samtidigt imorgon).
Det var iallafall JÄTTEKUL att spela in det och jag tror att jag ska göra en blopper av alla fajl!!! Hahaha det kommer att vara såååå kul XD.
 
Iris som hade varit lite nere igår eftersom hon inte hade nån att va med fick ett samtal (eller så ringde hon) av Allis och vips så var hon inne i mitt rum och sa att hon skulle vara hoss Allis och sen så var hon borta. 
 
Till lunch gjorde jag fiskpinnaroch snabbmakaroner, supergott!!! ...Medans jag tittade på serier på swefilmer hehe...
 
Igår tänkte jag att Iris och jag skulle ta en lååångtur till mormor och morfar (Axelboda) men det blev ändrade planer så först tänkte vi att vi bara skulle ta en tur till köpcentret (lanthandeln) och shoppa glass men morfar kom förbi med tre nya hinder som han hade byggt så vi bestämde oss för att hoppa lite istället.
 
Som alltid när jag rider med Iris så tar det lite längre tid än planerat att komma iväg men vad har man inte syskon till om inte till att kivas XD. Jaja, vi kom iväg iallafall.
Zalza är verkligen en GUD när de t gäller att hoppa, jag menar, även om han kommer helt fel så rättar han till det och hoppar jättefint och han hoppar exakt i den fart som Iris vill att han ska hoppa. Dessutom är han ju så sööööt!!!
 
För mig och Sammy gick det Kanonbra!!! Han gjorde fantastiska galoppbyten och i början.. som han hoppade!!! Han såg verkligen ut att ha roligt men det gick ändå jättefint och långsamt!!! Pappa filmade med sin kamera så jag ska se om jag kan ladda upp filmen! I slutet så gick det väl liiite för fort antar jag men det var nog bara för att han var så glad!!!
Frida kom förbi med Mille. Den kvinnan kan verkligen inte låta bli att skada sig! Den här gången Så hade hon sträckt benenet på nåt sätt när dom hade höjdhopp på gympan så hon kunde inte hoppa nu. Vi red evertsrundan tillsammans och galopperade på en jättebra galoppsträcka, åhhhhhhhh Sammy! Jag skulle kunna äta upp honom om jag inte vore vegetarian!!!! Han är en sån goding! Det gick så bra i början av galoppen så jag ökade... och ökade... och ökade!!! När man galopperar med Sammy så känns det verkligen inte som om det går fort alls!!! Hans galopp är inte alls skumpig! I LOVE HIM!
 
Jag har kommit på den här ideen som är helt galen, (troligtvis kommer det aldrig att hända) att anordna en pytteliten tävling för dom som bor i eller utanför byn. Ända sen Pyret och Gaja 2011 så har Frida och jag velat anordna en tävlig, problemet är att vi har inte haft nånstans att ha tävlingen men om vi frågar bonden som har sagt att vi får rida på åkern om att få ha en tävling på hans åker så har vi ju iallafall en plats att ha tävlingen på! Jaja! Jag kan ju iallafall drömma!!!
 
När mamma kom hem så hade hon med sig en "present" hon hade köpt 2 sportbhar. (Jag har inga sånna). Dom var jättesnygga och jag blev jätteglad! Jag ska ha dom (jag kan såklart bara ha på mig en bh) på gympan imorgon! :) 
 
Nåt som är konstigt idag var att jag har ju tränat inför NO provet imorgon men inte tränatihjäl mig! Vanligtvis brukar jag stressa jättemycket och vara jätteorolig men nu känner jag mig helt cool! :) Ska faktiskt bli kul att se hur det går imorgon! :D                                                                                                                                                                                                            
Ciao,
Sara och Sammy!
 
här kommer lite bilder från fotograferingen :)
Fotograf: Frida Olsson, hennes blogg heter dponnybruden.blogg.se
 
Byebye!
 
Ps. Vilken bild tycker ni att jag ska ha som header?
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Kommentar:
#1: Fritjof

Awe, den när han bajsar lätt!

Svar: Hahaha, ok vi får väll se om det går att fixa XD
Sara

2013-09-28 @ 12:09:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: