Varmblod är Charmblod

2013-09-28
16:17:00

Tempoväxlingar... hehe
Red en fantastisk tur!!!
Sammy var helt underbar och enligt Frida så var också Mille megafantastisk!!!
Vi red lång rundan och vi galopperade jättemycket!!! Sammy var jättetaggad men jag kunde ändå få ner honom när jag ville och jag kunde också öka så mycket jag ville... hehe 
Vi så en räv!!!! Den var väldigt liten och satt bland höremsorna på en åker, så söt den var. Fast den kanske had skabb vi är inte riktigt säkra eftersom att vi inte diret hade med oss en kikare men det såg nästan ut som det. :(
 
Man både vill och vill verkligen inte att den ska skjutas. Jag menar om den har skabb så kommer den att klia sig till döds eller så kommer det bli en massa infektioner i såren men tänk om den skjuts och den INTE har skabb då vore det väldigt sorgligt..
VARNING FÖR KÄNSLIGA PERSONER!   För er som inte vet var skabb är så är det ett litet djur (kvalster) som gräver sig in under huden och lägger sina ägg under huden, detta kliar jättemycket och till slut är skinnet bara som ett löst lager. Skabb är väldigt smittsamt! Skabb förekommer ochså på människor. I Guatemala så var det en liten bebis som drabbades av skabb, hon hade sår över hela kroppen och fullt med infektioner. När mamma hittade henne så var hon nästan död, i sukhuset så tog dom hand om henne men samma dag så skickades hon hem igen och dog hemma. Mamma säger att om hon hade stannat kvar på sjukhuset så hade hon överlevt.
Nog pratat om skabb!
 
 
Det är underabara sträckor där vi red och man kan rida brevid varandra på stora delar av vägen så snackade ganska mycket vilket var väldigt mysigt! Och vilket väder sen! Man hade kunnat tro att det var sommar om inte träden hade varit så förgglada!!! Så skönt det var!!!  När vi hade kommit typ halvvägs så kom vi till den mest fantastiska galoppsträckan nånnsin!!! Sammy var helt... magnifik!!! Vi bara for fram, som en pil! Fast vi gjorde lite tempoväxlingar oxå, man kan ju inte bara köra fram genom skogen HELT vilt! Så vi växlade mella jättevrålfort och vrålfort vilket passade Samm och mig väldigt bra i smaken. Men det var inte den galoppen som han gör ibland när han rusar efter ett hinder (det ser ut som om varje ben lever ett eget liv...) utan det var en jättefin skön galopp. Frida skrev senare på sin blog "Sara var långt före! När vi till slut kom i fram sa hon "vi övade tempoväxlingar mellen snabb galopp och jätte snabbgalopp" sååå typiskt sara och Sammy." (http://dponnybruden.blogg.se/2013/september/dagens.html). 
Medans jag väntade på att Frida skulle komma ikapp så mumsade Sammy på gräset brevid vägen :)
Här kommer en film från när Frida och Mille kommer ikapp oss i en dundrande galopp :D
 
 
På hemvägen så red vi förbi ett par hinder i skogen och hoppade dom, Sammy var jätteduktig och hoppade jättefint <333.
Sammy hoppar
 
Mille hoppar
 
Det gick jättebra får både Frida och mig :)
Nu vet jag säkert att det är höst, för när det stora trädet inne i Rickarum skiftar färg då, DÅ! Är det höst!
 
På hemvägen så blev Mille rädd för alla kor medans Sammy verkade tro att dom var hans kusiner (det skulle verkligen inte förvåna min om dom var hans kusiner). Frida upptäckte också att Sammys skor var lösa så jag fick hoppa av och leda hem honom. Han har sån otul lille gubben <3. Men vi hade jättemysigt ändå o
ch solen sken så det var bara mysigt att bara gå med honom. Vara på samma våglängd om ni fattar, att bara "vara", vara kompisar och att inte kräva något alls inte ens att han ska bära mig.
Men mamma sa att det inte var något farligt och att jag kunde rida honom, hon skulle kolla med tränaren imorgon om det var något som vi borde göra något åt omedelbart. 
Lille Sammy du är mitt allt, vet du det?
 
 
XOXO,
Sara och Sammy
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Fritjof

Sötisar!

Svar: Tack! Ni me! <3
Sara

2013-09-29 @ 11:45:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: