Varmblod är Charmblod

2014-04-15
20:12:00

Baguett+Dagis+Biltur+Tuppen
Efter en härlig ridtur i skogen med Sammy så mockade jag, fixade vatten, mat och müssli. När jag kom hem så fixade en stor baguette med tomat och smält ost! Mums!!!
Sedan cyklade jag med guitarren på ryggen mot Fritiset/dagiset i Rickarum. Där sjöng och spelade jag spanska sånger med barnen. Jag berättade också några istorier från guatemala. :) Sen så fick jag vara med på lek och mellis ;). Sen så var det dags att gå ut, jag stannade ett tag men sen cyklade jag hem för mörka moln började torna upp sig över himlen... Jag kom precis in genom dörren när det började regna! Tur det!
Till kvällsmat så lagade alla sin egen omelett, min blev supergo`!
Efter det körde vi iväg med bilen för att lämna av Iris hoss hennes kompis och passade bland annat på att kolla in ett hus på vägen! Solen höll på att gå ner och kvällen var fantastisk!!! På hemvägen så stötte vi även på en hel fasanfamilj!!! Så söta de var! <3.
 
Pappa släppte av mig och mamma vid brevlådan så att vi skulle kunna fånga in tuppen. Det är såhär att tuppen är en idiot! Han klämmer in en av hönorna i ett hörn av hönsgården och hoppar på henne och river loss hennes fjädrar så att hon är helt kal på nacken!!! Så nu är Grynet som han heter infångad och imorgon kommer morfar och hämtar honom..
 
 
En annan "hönsig" sak är att vårt hus snart kommer att vara fullt med piiiiiip!!! <333 Vi har räknat ut att äggen som ligger under värmelampan borde kläckas nu på lördag (Påskdagen!). Jag kan knappt vänta!!! :D
 
Justdet! Jag har glömt att berätta en sak... för tre dagar sen så förr lilla Gurkan (Iris tamråtta) ner från den stora tavlan i boxen som hon brukar klättra på och dog. Hon fick ändå en mycket fin begravning med ljus och blommor <3 Rest In Paradise
 
Ciao babes
/Sara ;*
 
Ps. Imorgon drar jag till Malmö....!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: