Varmblod är Charmblod

2014-04-02
22:21:52

Ett Aprilskämt?
Idag så fick vi sluta två och jag kunde ta skånetrafiken hem halv tre! :)
Jag hade ridkläder undanlagda i stallet så jag gick direkt till stallet och bytte om till ridkläder där. Tyvärr hade jag ju inte tänk på att ha ett par ridskor där (kläderna var mest för om jag skulle bli genomvåt och skulle behöva byta till ett par torra kläder) så jag fick rida barbacka i gympadojorna. (Får tvätta av dem lite innan skolan imorgon...).
Vi red ner till Vramsån och klättrade lite i backarna. En gång när Sammy hoppade över en stock (av den mindre storlekarna) så höll jag på att kasa bak och av honom, men jag grabbade mantag och höll mig kvar.
Annars var vår tur ganska lugn... Förutom en kanin, en traktor och en glada så var vi ganska ensamma. 
Jag kände inte för att sjunga eller prata idag, men ibland så behövs det inte, vi förstår varann ändå!
 
Jag kom hem jättetidigt och satte mig vid mitt skrivbord för att göra läxor. Vi har bland annat tyskaförhör imorgon, Fysik-prov på Fredag och nationella i Fysik på Tisdag... :/!
 
När jag slutligen var färdig med halva spanskaläxan (jag har spanska i modersmål också) så kände jag för att sjunga. Jag övade och övade och övade men den ville inte sitta riktigt. Det slutade med att jag fick ett ryck och såg nästan halva Svanprinsessan!
 
Sedan hjälpte jag pappa (och Iris) med att laga kvällsmat. Jag kan säga såhär, det blev supergott!!!
 
Efter kvällsmaten fortsatte jag med att öva... sen så hade pappa "sånglektion" med mig. Det var jättekul och vi fick till den riktigt grymt! 
Vid det här laget kanske ni undrar vilken låt jag dillar om... Sueltalo! (let it go) från Frozen på spanska (min favvoversion). 
Jag har också fått lära mig av pappa att spela den på guitarren med ackord! :D
 
Det är till detta klippet jag har övat. Men när jag sjöng med pappa så sjäng jag i D istället för det var lättare att spela till med guitarren! :)
 
 
Förresten så... jag ville bara säga att det började vrålsnöa när vi lagade mat... helknäppt! jag vet inte om nån missade att det var första april igår och ville ge igen med det idag genom att kasta en massa snö på oss.... skumt!
 
 
Bye, bye!!!
/Sara!!!
 
 
Förresten, vi ska tävla i helgen i hoppning!!!!! :D
 
Taggar: frozen, guitarr, klättra, let it go, låt, ridtravare, spanska, sueltalo;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: