Varmblod är Charmblod

2014-04-14
21:40:00

I stan me´ mig! :*
Hej hopp Lollipopp!
 
Idag har jag varit i stan med Fridis! VI har varit på hööks, shoppat (för det är verkligen två helt olika saker), badat & käkat pizza :D!
Jag har haft megakul hela dagen!
I badhuset så sa badvakten till oss för att vi fotade för mycket (man fick inte fota alls tydligen i badhuset!). Som tur var så han vi redan få några grymma foton! (Jag kanske bör tilllägga att vi glömmde att stänga av blixten under hela tiden...).
En gång så fick Frida mig att gå fram till en dam (helt randome) och säga " åhhhh vad söt liten huuuund!!!" ;)!
En annan ång på stan så såg Frida min mormor men man kan inte altid lita på henne så till slut så sprang jag fram och knackade damen på axlen... det var min mormor!!! (Annars hade det varit fett piiinigt!)
Vad gjorde vi mer...
Jo! Jag köpte ju lite också! :)
Jag köpte en ryktsten (som troligtvis fortfarande är kvar i Fridas, mammas bil...), två läppglans (ett babylips läppglans med grym reeea!!!), en mjukglass, en fanta, en pizza, ett par coola örhängen... och en liten påsköverraskning till min syster!!! ;D
 
Just det! Jag höll på att glömma!!!
I Kristianstad så har dem sånna annonser på soptunnorna där det står "vill du synas här för 25 kr? Ring (nåt nummer)". Frida och jag antog att det kostade 25 kr för EN soptunna... Så vi ringde nummret! Det visar sig att du måste betala för ALLA 90 st. soptunnor i Kristianstad! (25 kr st.). Han på andra sidan telefonen frågade mig om jag ville göra reklam, om jag var ett privatföretag eller om jag bara gjorde det för "skoj". Tja, vad ska man svara? Jag svarade "För.. skoj". Då började han skratta i luren!!! ;D Ae, piiin!
Men när jag kom hem så fick jag mig en tankeställare...!!! Det hade ju varit jättekul om alla i Kristianstad hade fått ringa in för att "synas" på en soptunna och betala 25 kr. Det istället för en jättemassa reklam!!! Jag tycker att det vore en superbra idé´för Kristianstad, SPECIELLT nu inför 400 års jubileet!!! Så det tänker jag säga till dem!!! :D Vad tycker niom min idé? Skulle den funa...? Vi får se hur det går...!
 
Jag hinner tyvärr inte ladda upp filmerna och fotona från idag men... jag kan göra det imorrgon!!! :)
 
 
bye, bye
/Sara!!! :)
Taggar: Kristianstad, idé, soptunnor, tivolibadet;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: