Varmblod är Charmblod

2014-04-13
09:47:44

If you can dream it you can do it!
Tja, va ska jag säga jag har inte bloggat på en vecka och det har börjat klia i fingrarna nu...! (mer än en vecka)
Så jag börjar från förra torsdagen och berättar lite om vad somhar hänt och en liten förklaring till varför jag inte har bloggat så mycket... :/
I torsdes (03-04) så åkte jag på hoppträning som vanligt. Vi var hemma hoss ridtränaren på hennes ridbana, ute. Sammy var grym. Sofia (tränaren) sa att vi hoppade 80!!! :D
På fredagen (04-04) så åkte vi på barnkalas i Sösdala. Det var fett grymt och vi käka ju mycket glass an jag ju säga ;). Jag skrev faktiskt ett inlägg från mobilen men det kom aldrig fram. :/. 
Jutdet. höll på att glömma! Vi red u ut i grimma och grimskaft! Det gick grymt bra!
Under lördagen (05-04) så jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde på lördagen....
På söndagen...!!! (06-04) så... tävlade vi i hoppning. Ja, ja det var ju iallafall en Pay & Jump! Vi hoppade 50 cm och 60 cm! När jag kom in i ridhuset för att hoppa 50 så var jag så sjukt förvirrad, (jag hade inte ens gått banan)! Men det gick ju bra ändå. På hinder nummer två skulle jag tagit ut svängen mycket mer för vi fick en vägring. Men 4 fel på vår första hopptävling under ett år... det skulle jag säga är ganska grymt!!! :)  På 60cm gick det megabra! Vi blev felfria så jag fick e rosett!!! :D Det gick också jättebra för Frida, hon blev felfri på både 80 cm och 90 cm!!! Duktig Millsson!!! ;*
På vägen hem så började jag känna mig lite dålig... den kvällen hade jag feber, var snuvig och var jätteyr! Den natten mot måndagen (07-04) så var jag helt borta! jag vaknade tre gånger (en gång av en fruktansvärd mardröm). Det slutade med att jag somnade i mammas och pappas säng... 
På måndagen så fick jag vara hemma från skolan (såklart). Jag kände mig urkass och drogade huvudvärkstabletter. Jag mådde lite illa så jag käkade ingen fruckost, till lunch kokade jag sånna nudlar på paket. Till kvällsmat fick jag knappt ner mackan som mamma hade fixat åt mig. Efter middagen så somnade jag i soffan.
Förresten jag bör tillägga att jag var nästan utan el under hela dagen... blä! När pappa väckte mig kl. nio ur min sömn så var jag helt borta. Jag yrade, viste inte var jag var, svettades och hade 40 graders feber...
Jag fick vara hemma hela veckan... missade 3 nationella prov... :P
Jag fattar verkligen inte hur folk som är sjuka pallar blogga! 
På torsdagen så hade jag fett med dåligt samvete. Jag oroade mig som bara den för vad Sammy skulle tro! Visst, mamma hade skjutsat mig till stallet i onsdes så att jag skulle få hälsa på honom men... Efter tävlingen så bara lämnade jag honom i hagen och sen såg han mig inte mer på vadå... tre dagar, och då bara klappade jag honom... :( jag oroade mig för att han skulle tro att han hade gjort något fel under hopptävlingen och inte skulle vilja hoppa nå mer. Under torsdagen så kände jag mg dessutom mycket, mycket bättre så jag stack till stallet. Jag sadlade och tränsade Sammy och vi red mot ridbanan. Jag får tilllägga att mamma hängde med för att hjälpa mig med mockningen. På ridbanan så hjälpte mamma mig och min syster med att hoppa! Vi hade verkligen jättekul och vi mätte och det visade sig att vi (Sammy och jag) hade hoppat 82 cm!!!! :D
Men jag är tydligen inte av samma virke som min syster (hon blir frisk som en nötkärna efter att ha ridit!). Jag kände mig yr, snurrig och allmänt bläää! :P
Jag ville hemskt gärna åka till skolan på fredagen (11-04) eftersom att vi hade nationella i fysik igen...! Men mamma tyckte att det var bäst att jag stannade hemma så att jag inte skulle råka smitta mina kompisar... :/
Jag hade sååååå tråkigt den dagen!!! :( Innan mamma och pappa kom hem så kände jag mig bättre igen (bättre än dagen innan) så jag stack till stallet. Men jag mockade bara (skippade ridningen) för jag ville ju inte bli sjuk igen!
När mamma och pappa kom hem så var det storstädning! Jag städade alla toaletter och handfat. Vid kvällsmaten (när vi åt sushi) så blev jag friskförklarad av mamma... så jag fick gå på tonår eftersom att det skulle vara chill och det var filmkväll. 
Jag hade det jättemysigt på tonår! Vi såg filmen return of the titans som var en grymt bra american fotboll film med "temat" rasism.
Igår (lör. 12-04) så red jag dressyr på ridbanan och Sammy var helt fantastisk!!! I love You!!! :'
Sen så bakade jag kolakakor som blev supergoa! Efter det, klockan halv sex så var det bibelstudium med nån kvinna från dalarna. sen var det gudstjänst! Grymt bra för mig! Jag fick två gånger ifyllda av Britt i min konfirmationsbok! :)
idag... ;)
 
Taco hej!
/Sara

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: