Varmblod är Charmblod

2014-04-15
11:57:00

Mysig morgonstund med Sara-Sammys dagbok
Hej hopp Dagboken!
Idag så stog jag hela morgonen i mitt fina hörn och vilade mig lite. Jag var väldigt trött efter nattens händelse!!! Jag drömde att jag och Sara var på en båt och att det började läcka in vatten. Sara kom ner rusande till mig (boxarna var under däck). Hon hämtade grimma och grimmskaft och fick upp mig på däck. Där fanns ingen annan än jag och Sara, och den kapsejsande båten förstås! Plötsligt gjorde en stor våg så att jag föll över bord! Sara slungades i, med mig. Jag kunde inte andas och det fanns saltvatten överallt. Jag kämpade för att komma upp mot ytan men sjönk hela tiden bara djupare och djupare. Det var då jag vaknade.Jag har drömt mardrömmar ett tag nu... :( Jag vet inte varför men när mörkret lägger sig över stallet så känner jag mig likssom stressad. Ibland har jag rullat mig så mycket i sömnen att jag har skrapat upp små sår på mina bakben... Men det iochförsig, jag känner mig ju faktiskt mindre stressad sen jag fick halmen och grenarna i min box!
Iallafall, ja stod där i mitt hörn av hagen när jag hörde Sara ropa mitt namn. För att inte göra lille Mille ledsen igen (han vill inte att jag ska tycka om Sara mer, han vill att jag bara ska vara hans bror för alltid! <3) så stannade jag kvar där jag stod i mitt hörn och lät Sara komma till mig med grimman istället! 
Åh vad jag blev glad när hon ställde in mig i min box! Jag tycker bättre om det och ha mer rörelseutrymme än att stå uppbunden i gången. Jag vet inte varför men jag blev på riktigt bra humör när jag kom in i boxen! 
Sara kliade mig i pannan och sen började vi gosa. Jag puffade på henne med mulen, blåste varm luft på henne, frustade och berättade för henne att jag älskar henne <3! 
Hon ser bra rolig ut när hon försöker göra samma sak! (puffa, frusta och det!) Men hon försöker ju iallafall och jag bara älskar när hon borstar mig så att all den gamla vinterpälsen flyger av! Då får jag riktiga vårkänslor!!! 
Btw*. ryktstenen köpte hon igår så den är splitterny!!! 
När hon kom med sadlen började jag dock att sura. Jag menar, asså hallå!!! Jag ville ju faktiskt rida barbacka! Det var ju sjukt längesen jag fick rida barbacka! Men aja, tillslut lät jag henne sätta på sadlen.
Hela vägen mot dressyrbanan så babblade hon på, on babblade om allt möjligt. Saker som hon oroade sig för, saker som hade hänt men mest av allt så pratade hon på om vad vi skulle jobba på på ridbanan! Hon var riktigt på gång, vi skulle ha ett hårdpass!!! Så ni kan tänka er lättnaden när Ante (Nordsvensken) longerades på ridbanan så att vi inte kunde vara där! Istället så klättrade vi lite lätt! ;D
 
Haha, nu ska jag illafall ta det riktigt chill resten av dagen!
 
XOXO
/Sammy
 
 
Taggar: Zonnie Toll;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: