Varmblod är Charmblod

2014-04-19
07:40:00

Say no to Tears - Säg nej till tårar
Tårar är enligt mig överskattat!
Missförstå mig inte med detta inlägget, om jag ser någon fälla tårar så tycker jag såklart INTE att den personen är vek eller "mesig" som vissa uttrycker sig.
Men det jag vill säga är att...
 
Ofta när man pratar om till exempel "förväntningar" på killar och tjejer så skriver man att tjejer ska se snygga ut och att killar inte får gråta för då blir dem tjejiga eller kallade för mesar och bla, bla, bla det var inte detta jag tänkte snacka om. Det jag menar är att man ofta pratar om hur det borde vara ok för killar att gråta osv. Jag tycker inte det är fel när en kille gråter, absolut inte men om vi vänder på det och ser det på tjejers håll så att man istället tänker att det borde vara tjejerna som borde gråta mindre. Det finns till och med nån sån där kärlekskrams bild som går runt på fejsboken som ser ut såhär: (eller rättare sagt, det finns massvis av "quotes" och bilder över hela nätet!) Kanske du knner igen en eller flera av bilderna...?
 
 
JAG tycker att dessa bilder är helstörda! Vadå "en killes gråt är mer meningsfullt än en tjejs"??? Hela detta sättet att tänka att tjejer är mycket mer "ömtåligare" än killar tycker jag är rena rama vansinnet! Det låter (enligt mig) helt absurt! Men kanske har vi något att lära av detta! Kanske gråter tejer alldelles för mycket!
Om ni läser mitt förra inlägg när jag föll av så skrev jag "Men inte av smärta! Nej, utan nog mest av chock och besvielse." Ofta (jag vet ju inte hur det är för killar men för mig som tjej så är det såhär) så tror jag att tjejer har svårt att förstå sig på och kontrollera sina känslor. Ofta när jag tex. blir arg så blir jag så arg att jag börjar gråta, och det blir ju inte direkt bättre över att jag försöker sluta gråta eller blir arg på mig själv för att jag gråter när jag egentligen bara är arg. Jag vet inte men jag tror att personer som inte bruka bli jättearga eller "kommer i kontakt" med starka känslor så ofta blir mer villrådiga, vet inte vad det ska göra och börjar gråta. Jag blir arg när jag nu inser detta, därför att jag vill att folk ska ta MIG på EXAKT lika stort allvar när mina tårar kommer som när VILKEN KILLE SOM HELLST börjar gråta!
Jag ska iallafall börja träna mig själv till att bita ihop och inte bryta ihop nästa gång jag känner tårarna komma.
 
Håller ni med mig, vet ni inte var ni står men har något att säga om detta eller tycker ni kanske att jag är helt fel så kommentera gärna ;)
 
/Sara
 
 
 
 
 
Taggar: Jag gråter snart, Tårar, inte ok, ledsen;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: