Varmblod är Charmblod

2014-04-18
20:50:00

Sicken Vurpa!!!
Pay & Jump på Flyinge Ryttarförening, 70 och 80 cm!
 
Som vanligt så gick det jättebra när vi värmde upp! Han hoppade exakt allt! Inte en enda vägring eller tvekan!!!
Det tog ett tag innan det var vår tur att hoppa 70 men när det väl var vi så var jag helt lugn och kände att "detta ar jag ju under kontroll!" tills han vägrade på första hindret... Andra hindret tvekade han på men han hoppade! Mot det tredje hindret så hade vi bra fart tills han bestämmer sig för att vända i 120 grader tvärt åt vänster så att jag flyger av och landar med höften i en del av hinderstödet som sticker ut...
För nån sekund blir allt svart sen försöker jag resa mig med hjälp av händerna men det käns som nålar i höften. Jag känner hur jag snart kommer att börja böla och blir så förbaskat arg på mig själv så jag slår knytnäven i ridbaneunderlaget. Mamma och pappa kommer rusande och hjälper mig upp. Det gör fortfarande ont men inte alls lika ont längre. Jag får fram ett "Var är Sammy...?", mamma pekar mot min mormbror, Ola som står och håller i honom. 
Min hopptränare säger att jag måste kunna bli arg på honom (speciellt när han vägrar) men jag kunde inte bli sur på honom <3.
Jag hoppade upp på honom igen och kände hur dessa förbaskade tårar började komma fram igen! Men inte av smärta! Nej, utan nog mest av chock och besvielse. Men jag vill inte gråta! Att gråta är överskattat enligt mig! 
 
Iallafall så var de jättesnälla och sa att jag kunde få hoppa banan en gång till om ja ville. Det ville jag! Den här gången var jag mer vaken och fokuserad så vi blev helt felfria (om man bortser från förra gången). 
Jag var jättespänd när vi skulle rida 80. När jag hoppade över det åttonde hindret så insåg jag att jag hade glömt bort att andas... hehe... Vi blev felfria på 80 också och fick en rosett!!! Så stolt jag var där! :´)!
Detta är sjätte gången jag ramlar av Sammy :D. 
 
Jag kommer få ett snygt blått märke på baken hoppas jag ;)!
Frida som också följde med fick ett foto (snarare två eller tre) på när jag ramlade av!!! Och pappa filmade det!!! Man verkligen HÖRDE när jag smällde i hinderstödet ;D.... jag kan ladda upp filmen imorgon och be Frida om fotot. De andra filmerna när jag var felfri också såklart ;) och fotona!
 
Natti, natti
/Sara
 
 
Bommen jag föll på:
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: