Varmblod är Charmblod

2014-04-23
07:20:00

Svårt att sova...
Jag har haft lite svårt att sova på sistånne på grund av mardrömmar... men inte altid mardrömmar. En gång drömde jag en fantastisk dröm om en vild hingst som var lika vit som snö. Så när jag vaknade så kände jag att jag verkligen inte ville glömma bort drömmen så jag skrev ner den... plus lite till som jag la till för att förbättra storyn. 
Jag är inte fördig (inte alls) men jag har kommit en bit in i den...!
Här kommer allra första början av den... säg gärna vad ni tycker om den hitills! 
 
Den vilda hingsten
 

Finca Ecuestre La Arca” kan jag se på en skylt intill vägen när minibussen svänger in på en grusväg. Det skumpar värre än innan och värmen har blivit tryckande nu uppåt dagen. Klockan är omkring ett. Jag har inte fått i mig mer än en smält kexchoklad som mamma hade skickat med. I knäet ligger en Svarta Hingsten bok, den är jättespännande. Alex har precis åkt till arabien för att finna Svarten.

Jag iaktar de andra som sitter i bussen, vi är omkring sju stycken skulle jag gissa. Tre stycken tjejer sitter längst bak och fnissar hysteriskt. Brevid chauffören sitter en liten tjej med lockigt hår som räcker henne ända ner till midjan, hon har på sig en råsa-rutig blus och tjol. Två killar som sitter framför mig har på sig cowboyhattar, slitna jeans och en t-shirt. De snackar i mun på varandra (på spanska såklart) om vilka hästar de kommer att välja. ”Jag tänker iallafall välja Dolores” säger killen närmast fönstret i kaxig ton. ”Men hallå! Hon kommer ju aldrig att låta dig rida Dolores! Hon är aldelles för nervig!”. ”Men då vill jag ha Romeo, han är ju jättesnäll! Det måste du väll hålla med om?”. ”Ja, absolut! Men jag tänker välja Angel, han är ju en äkta P.R.E!”. Så håller de på hela resan. Jag lyckas inte urskilja allt de säger...

 

 

 

 

 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: