Varmblod är Charmblod

2014-04-17
21:24:00

Underbar hoppträning! :D
Idag så vaknade jag upp i stenhuset efter en superkul kväll (igår jue) med Alma och Frida. När dem hade gått så var jag lite med min syster. Jag käkade förresten fiskbullar till lunch (det är inte allt så äckligt som alla säger/tror).
Efter det stack jag till stallet. Frida var redan där och ryktade Mille när jag klev in. Sammys päls var överallt! I mitt hår, på min tröja, mina ridbyxor, på sammy, i halmen, i ryktväskan! Sen insåg jag att jag var lite sen och skyndade mig som bara den!
Ändå så kom jag tidigt till Ann och Görans gård (där Iris ponny Zalza står uppstallad). Därför så värmde jag upp inför hoppträningen på ridbanan lite. 
När mamma kom så var hon smått irriterrad över att jag hade glömt grimma och grimmskaft i stallet och att jag inte hade tagit av honom sadlen... men, men.
Vi kom dit lagom i tid (tyckte jag iallafall).
Ridträningen började bra. Sammy var jättemjuk, lyssnade och var rund och mjuk i nacken <3. 
Sofia, våran hopptränare sa flera gånger att han gick bra! #stolt   
Vi hade inga problem med första övingen, att galoppera i volt över en cavaletti.
Det fortsatte att gå bra under hela träningen! SAMMY HOPPADE ALLT! Det var bara en ända gång när vi kom fel över kombinationen som han vägrade. Men annars så var han rena rama sjärnhopparen! <3
 
Jag är riktigt taggad inför imorgon! Vi ska hoppa 70 cm och 80 cm på Flyinges Pay & Jump! 
Vi har aldrig tävlat hoppning med 80 cm tdigare så jag kan faktiskt medge att jag är ganska nervös! ........
 
Efter kvällsmaten (våfflor) så åkte jag, mamma och pappa på taizémässa (en sorts gudstjänst) med nattvard. Jag tyckte verkligen om ALLT! Sångerna, predikan, bönerna och bibeltexten. Temat för idag (skärtorsdagen) var (kändes det iallafall som) Jesus sista måltid. 
Prästen predikade om Judas och Petrus. Hon sa att Han nog menade väl men så blev ändå allt så fel, och att vi ibland blir till Judas. Det är väldigt svårt att förklara på efterhand men när hon pratade om det så lät det så "självklart". Hon sa också att det krävs mod att se sina otillräckligheter och jag håller med henne.
 
Hejdå, nu måste jag dyka ner i min bok igen (som heter Requiem och är tredje boken i en serie av Lauren Oliver, boken är på engelska och helt fantastisk!!!).
/Sara
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: