Varmblod är Charmblod

2014-02-17
21:38:23

dagens rapport!
Jag har gjort lite allt möjligt :)
 
Men om ni bara vill läsa om hur min eftermiddag med Sammy och Mille har varit så kommer jag iallafall att skriva det här!
 
Jag stack till stallet mockade, tog in hästarna, sadlade Mille och då kom pappa. Jag tränsade hästarna och sedan hjälpte mamma pappa när han skulle sita upp och vi red ivåg. Pappa red påMille med sadel och jag red på Sammson barbacka :). Mille var helt kolugn och förljde efter Sammy som en hund och gjorde allt som pappa bad honom om! Sammy däremot, han tyckte att varrenda sten var ett troll, iallafall i början av ridturen.
Det var ju faktiskt så att Sammy också var väldigt duktig och travade väldigt sansat och lugnt så att Mille och pappa kunde hinna med! Det var underbart väder och när vi kom fram till byn så gick solen ner och hela himmlen färgades orange!
 
Pappa var jätteduktig i stallet och hjälpte mig med mycket så att vi blev klara snabbt och kunde ställa in hästarna i sina boxar och gå hem genom skogen.
 
Sen åt vi spenatsoppa till mina stekta bröd som jag hade förberett innan jag stack till stallet! Dom jag sjuuukt goda!
 
 
Ville också passa på att säga att jag är helt enormt glad, och förvånad! Jag har fått 42 rekommendationer på min artikel!!! Jag har också den mest lästa! Hoppas jag nu får en massa gensvar så kommer bollen genast att vara i rullning! :) Hade faktiskt varit kul om man kunde samla några elever från olika ställen med olika åsikter och hålla en diskussion om detta (värnplikt) som vore typ "övervakat" av kristianstadbladet eller kanske radion! Men, men det är hitills bara en liten idé jag har!
Kommentera gärna vad ni tyckte om min artikel och gärna också om ni har några motargument! :D
http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article2093302/Vald-foder-vald.html
    
 
 
/Sara Frankenstein!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: