Varmblod är Charmblod

2014-02-05
21:14:41

Snöyran
Idag så hade jag möjlighet att ta bussen hem så jag kunde befinna mig i stallet tio över fyra. Jag red ut med Frida idag :).
 
Jag fick låna hennes ena träns eftersom att jag glömt tränset hemma eftersom jag tagit hem det för att putsa det.
 
Vi red ner mot vramsån barbacka. 
Ena stunden var hästarna jätte, super pigga och andra stunden ville de inte gå alls! Aja...
 
Det är jättekul att rida vid ån eftersom att det finns jättebranta sluttningar där som man kan klättra på.
Sammy var eld och lågor när det gällde att ta sig uppför den branta backen som DESSUTOM var helt täckt av ett tjockt lager snö!
På ett ställe var den så djup att den gick över bringan på Mille och Sammy!!! Men dom var så midiga våra springare och vi tog oss över! Sammy var faktiskt lugn när jag försökte få honom att trava över majsåkern
Asså JAG ÄLSKAR SAMMY! 
Ridturen gick jättebra förutom.... Mille krånglade lite... aja :) det var ju mest i slutet :). Det var ju faktiskt han som vågade ta sig igenom den djupa snön och jag tror inte att Sammy skulle vågat det om inte Mille hade gått före så lite cred får han väll ha :*.
 
När jag kom hem så gräddade jag vofflor och sen kom Iris och mamma hem från Iris pianolektion och vi käkade waffles! :)
 
 
XOXO
/Sara och Sammy
 
 
 
Ps. Min bästa, underbaraste och finaste och mest älskväda vän som heter Hanna fyller 15 idag!!!! Grattis!!!!! 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: