Varmblod är Charmblod

2014-03-27
22:26:00

Träning på chemat!
 
Idag så hade jag (för fjärde gången nu tror jag) hopplektion för Sofia  på Gärds, tillsammans med min kompis Frida och min syster Iris.
Det var längesen jag riktigt längtade efter en träning så här mycket! Hela veckan har jag gått/ridit runt och hoppats att det ska bli träning igen så snart som möjligt.
Det är helt otroligt hur förändad Sammy har blivit sedan vi började hoppträna!!! Han är lugnare, mer sansad, gladare & mer konsentrerad. Det är verkligen super för oss (Sammy & jag) att kunna växla mellan ho
 
 
pp och dressyrtäningar! Under förra dressyrträningen för Emmely så gick det toppen! Han riktigt konsentrerade sig och Emmely hjälpte oss massor. Jag fick honom till och med at gå på tygeln!!! Efter lektionen i lördes har vi trännat MASSOR! På fältet, på ridbanan jättemycket och jag har även tänkt på allt hon har sagt när vi har ridit ut. 
 
Saker som hon har sagt att vi ska träna och tänka på är:
  • hålla händerna STILLA!!!
  • lirka lite med innerhanden samtidigt som ytterhanden är stabil
  • Ryck tre snabba tag i tyglarna istället för att sitta och dra
 
Oftast lyckas vi aldrig lika bra efter en träning som under en träning men efter träningen i lördes har det bara gått bättre och bättre! Vi är riktigt taggade inför dressyrtävlingen på Söndag!!!
 
Okej, tillbaka till träningen vi hade idag. Det har aldrig gått så här bra för mig och Sammy (i hoppning). Visst, han värgade typ sex gånger men han hoppade, och som han HOPPADE. Han hoppade med runda hopp med bra maginal och jag hade inga svårigheter med att sakta av efteråt!! 
Sofia kommer alltig på superkluriga banor. Idag så skulle vi hoppa två cavaletti på en volt. Sedan ökade vi till att också hoppa ett räcke. Det var riktigt svårt och både han och jag fick anstränga oss till det yttersta! Men efter några försök efter misslyckanden så gick det faktiskt! Gång efter gång!!!
Vi hoppade även en kombination och e mindre bana! Efter träningen så var både jag och Sammy svettiga (men svettigast var nog ändå Sammy). 
 
 
 
Hejdå säger en riktigt glad tjej som är tillbaka och bloggar igen! :D
 
 
 
 
 
Taggar: Mille, Sammy, häst, ridtravare, ridträning, travare, träning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: