Varmblod är Charmblod

2014-01-15
21:45:17

Där det finns kärlek finns det liv - Mahatma Ghandi
Jag har haft djup ångerst nu... i två dagar så har jag inte hunnit rida... Fast jag vet inte riktigt om jag kan skriva så därför att jag låvade mig själv att om jag nån gång kommer att älska nån så kommer jag att göra till till den så att jag inte "han" är inte en godkänd bortförklaring...
I mondes så hade jag spanska och min syster ville köpa en mobiltelefon efter det så vi kom verkligen hem jättesent och sen så "han" jag inte mer än att mocka efter maten...
I tisdes så hade jag möte med studierektorn för IB och sprang tvär över stan hit och dit för att till mötet. Jag fick hjärtattack 5 gånger av olika anledningar igår! Iallafall, när jag tog bussen 17.40 till slut så var det beckmörkt ute och ännu mörkare när mamma hämtade mig vid busshållplatsen kl. 18.20 och då var jag både hungrig och trött...
Jag tog med mig Wilma, min mormor och morfars hund som vi passar när dom är i haiti (som såver i mitt knä just nu faktiskt). Hon var jättemysig men var lite... rädd för hästarna! Aja, det är ju bra att hon har respekt för dom!
WILMA ^^^^
 
Idag så tog jag med Wilma till stallet och lämnade henne där när jag red iväg barbacka på Sammy... vilket hon inte gillade alls!
Sammy var helt fantastisk och lyssnade till minsa hjälp och var frammot men om jag ville sakta av så gjorde han det direkt<3.
 
 
Jag mötte upp med Frida vid galoppstäckan och vi följde arandra hem igen :). 
Allt gick som sagt mycket bra tills... vi skulle öppna stalldörren för att komma in. Wilma rusade ut helt förskäckt och försvann i panik mot skogen. Jag bad Frida hålla Sammy och rusade efter. Hon som alltid brukar komma när man ropar och visslar kom inte... jag blev riktigt orolig och ringde hem för att kolla om mamma var hemma. Det var hon, hon sa att Wilma precis hade kommit in gonom dörren glatt viftandes med sin svans... *dramaqueen* säger jag bara!!!
 
Jag pysslade om Sammy, mockade, hällde i nytt vatten, busade med Frida genom att flytta på stegen när hon var på loftet... hehehe..., och ge Sammy hö sen begav jag mig hemmot i beckmörkret (klockan var typ kvart i sex).
 
Sen gjorde jag en hel massa läxor och skolarbete och sprang 10 km på crosstrainern!!! (Medans jag tittade på en serie med mamma). *proudgirl* *trött*.
 
goodningt :*
/Sara 
 
 
ds. vi hade en jätte, super intressant diskussion på lektionen med klassen om könsdiskriminering och vad sammhället och det motsatta könet förväntar sig av det andra könet och kränkningar och sånt.!!! :D
dds. Jag ska skugga nån på IB på måndag!!!
 
Taggar: Sammylove, Wilma, crosstrainer, dog, godnatt, hund, hundiknät, ilu, trött;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: