Varmblod är Charmblod

2014-01-18
23:08:19

My daylie charm <3
Ännu en gång så sitter jag i min säng med min underbara fluffiga hund såvandes brevid mig <3.Hon ville inte såva med min syster o hennes kompis så hon hoppa upp i min säng istället och nu har hon somnat... shhh!
 
Idag så har vi (Alma, Frida och jag) tolkat lite med Sammy. Men jag skulle säga som så att det var orättvisa förhållanden!
  1. Det snöade.
  2. Inte lite utan det typ stormade!
  3. det blåste jättemycket!
  4. Första dagen på sjukt (otroligt, mega) länge som det kommit snö (mycket snö).
  5. Sammy älskar snö och blir mycket piggare!
Så jag skulle ju inte kunna påstå att förhållandena var rättvisa! Nu sitter ni och läser detta och undar "jaha...? Men hur gick det då?" jo, det ska jag berätta för er.
 
Jag har fått en riktig körsele som vi använder och snänner fast linan i. Jag red och Alma och Frida åkte pulka och snowracer bakom.
Som sagt så var sammy jättepigg och ite väl... hmm... stollig...? Han ville iallafall absolut inte stå stilla!!! (Sammy: Det är ju klart, har ni inte hört att om man står stilla i snö för länge så kommer det att börja krypa fram utomjordingar från underorden!? Mig: Nej, det visste vi inte...)
 
Det gick som det gick, inga olyckshändelser iallafall men vi skippade travandet och skjuter fram det :).
 
XOXO
/Sara och Sammy :*
 
 
Ps. jag älskar också snön och vi har JÄTTEMYCKET!!! :D
Ps.ps Imorgon har vi ridlektion. :)... i snön....
 
Här kommer btw. lite bilder från senaste tiden :)
 
 
Gorge från Guatemala och hans mamma (och min mamma) som kom och hälsade på oss ett tag efter nyår :)
 
Råttbebisarna, första bilden som togs av dom, här är dom tre dagar!
 
Här är dom lite äldre och bilden är nyare, en råttexpert har kommit fram till att dom kommer att få en mycket fin och ovanlig päls, namnet kommer jag inte ihåg men jag kan ju fråga mamma imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: