Varmblod är Charmblod

2014-01-20
21:35:00

Sara the Shadow!!! (gymnasie...)
Idag så skuggade jag två killar på Ib programmet på söderport! Det fick 4 av 5 möjliga stjärnor!
Jag blev förvånad men på ett possitivt sätt :)
På fredag ska jag förresten skugga igen men ett annat program :).
Iallafall, så här gick det.
 
 
Vaknad tidigt av att alarmet och sen blev Wilma sur för jag satte det på znooze så det ringde igen så hon tog sin tass och rev mig i ansiktet... aj!
 
Allt rullade på som vanligt och vi blev färdiga i tid. Jag fick åka med mamma och pappa eftersom att skolbussen inte kör förbi söderport. 
Men inte heller dom körde förbi söderport så jag fick gå från socialen till söderport... i kylan!
Jag kom dit i god tid och kent (som jag tror är studierktorn för IB) introducerade mig för killen som jag skulle skugga. Han hette David och var läskigt lik min granne Rasmus (Fridas storebror, 15 år)s kusin Viktor. Asså det hade verkligen kunnat vara han! Creapy...
 
Jag skulle skugga två killar fast David kom tidigare, men jag mötte Max senare på första lektionen.
Jag hade svenska, engelska, matte och nåt annat som jag inte minns... 
Det var jättekul, speciellt matten var kul (vi snackade inte jättemycket matte hehe). Om nån läser min hemliga blogg så kan ni ju gå n där och kolla nu.... ;)
När skoldagen var färdig så stack jag till the red korset och fyndade en fett grym och snygg tjocktröja för 40 kr! (när jag var på emporia såg jag att samma tröja kostade över 200 kr!!!) #fynda #seconhand
Sen så efter att jag fikat så värmde jag mig inne på ko-san (låter som kossan XD) och sen hämtade pappa upp mig. 
På Spanskan (jag har spanska i mordersmål för er som inte vet det) så jobbade jag på fett bra! Nöjd :)
 
 
 
 
Tidigare rykten eller saker som jag har hört om Söderport är:
Maten är kass-det var den INTE! Det var som vanlig skolmat! Det fanns faktiskt veg-alternativ så jag e ju nöjd (fallafell!!!!!!), (I <3 fallafell).
Alla som går där e snobbar- inte sant, den klassen som jag skuggade var inte snobbar,jag är nästan helt säker på att åtmindstånde en tredjedel bar secondhandgejer :) Men resten av skolan (av det jag såg i matsalen) verkade faktiskt vara ganska snobbiga... :/
Kan inte komma på nåt mer just nu...
 
Just nu känner jag mig ganska säker på att jag ska gå IB men... jag är inte 100% säker än...
 
 
XOXO
/Sara :*
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: