Varmblod är Charmblod

2014-01-19
22:06:52

Sunday, sunday yeah!!! :D
Idag på förmiddagen så stack jag till Rasmus och Frida (jag var absolut inte sen) för att åka pulka och sånt. Alma kom förresten också. 
Surfingbrädan (eller vad det nu hete) hade jag lämnat hoss Rasmus och Frida igår och Iris ville ha snowracern så jag tog tolkningsskidorna (vilket inte gick särskilt bra eftersom att jag aldrig fick dom att sitta riktigt fast på fötterna nån gång så dom åkte av hela tiden).
Vi hade det jättekul/galet och åkte ner för backen i skogen oräknerliga gånger! 
Vi åkte så länge så att min familj åt utan mig så jag fick ta en macka senare XD!
 
 
Efter det så (utan att ha ätit luch eller kommit hem) tog jag ett träns, tränsade Sammy i hagen och red iväg till Anns gård för att sko Sammy. Första gången i år som jag hade täcke på honom! Han var jättegullig, visst var han pigg men han var inte vild! <3 
 
Det gick jättelätt och snabbt att värka honom och hovslagaren sa att han hade slitit sina hovar väldigt jämt! Jag blev jätteglad och mamma också för förra våren/slutet av vintern så sa hovslagaren att han hade slitit sina hovar jätteojämt och var ostadig så vi går frammåt!!! #progress
 
Förrutom at Sammy blev lite rädd för en bil som for förbi (bilen saktade inte ens in!) så gick hämvägen bra och vi galopperade över åkern hem! <3.
 
 
Resten av eftermiddagen hjälpte jag till lite hemma, (diskade), sorterade foton, gjorde den där vinterfilmen, myste med film med mamma och hjälpte henne att laga mat så eftermiddagen var ganska chill! 
Svampsåsen var förresten jättegod!
 
Efter maten så sprang jag på crosstrainern framför ett avsnitt av the mentalist med mamma och pappa och sen myste jag lite med Wilma.
 
Nu ligger hon blevid mig (igen) och snarkar <3. Har jag förresten skrivit att hon såver i mig säng? :)
 
XOXO
/Sara Badass Franklin
 
Ds. Jag håller på att göra en fotobok! (Detta är förstasidebilden!) 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: