Varmblod är Charmblod

2014-07-31
22:40:01

Full rulle på vången!
När jag red ut på vägen för att möta så såg jag på höger sida knappt två meter från oss, ett rådjur som nyfiket tittade fram. Jag lådsades som om jag inte hade sett det men i ögonvrån kunde jag se att den höll ögonen på oss tills vi kommit ut på vägen och begav oss bort.
Jag undrar vad rådjuret tänkte när det såg oss...?  
Jag var tidig så jag red igenom honom lite kort på ridbanan innan vi stack iväg. Det visade sig senare under ridturen att det var nyttigt för honom att värma upp på ridbanan. När vi skulle galoppera så måste vi nämligen rida väldigt sakta bakom Ann och då var det till stor hjälp att han redan var samlad! :)
 
I slutet av ridturen så frågade Ann om jag skulle kunna tänka mig att hoppa hennes häst (ett fullblod!). OM jag ville!? Jag nästan sprack av lycka! Vi bestämde att vi ska hoppa imorgon klockan nio, viket passa jättebra eftersom att jag ska iväg på en "fest" och ska vara i stan redan klockan ett. En typ afterfest som an av konfirmanderna fixar! Det ska bli grymt! Fast jag är lite nervös, men bara lite. Det ska bli så spännande!
Det är alltid en speciell känsla att rida ett fullblod! Jag minns när jag red fullblod i Tyskland när jag var där en vecka själv på PRAO. Det var... fantastiskt! Det är en helt annan känsla att rida stor häst i gämförelse med att rida ponny!
 
Jag red hem själv från Ann och sista sträckan mot huset satt jag av och gick brevid honom. Jag tror nämnligen att det stärker våra band! <3 En av våra katter, Tösen kom fram till oss och ville kela. Så vi stannade en stund och myste. Hon måste ha missat att en stor häst betade bakom oss därför när Sammy frustade till så blev hon livrädd och nästan hoppade rakt upp i luften. Hon höll sig på säkert avstånd ett tag men sen kunde hon inte låta bli och kom fram för att kela lite till! ;)
 
Kram
/Sara, vi hörs imorgon bitti!
 
 
Min konfagrupp! <3
                                                                                                                   /\
                                                                                                             Här är jag XD    
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: