Varmblod är Charmblod

2014-07-27
22:37:55

Sammy fattar galoppen!
Ingen programmridning här inte! 
 
Det var flera hinderstöd och bommar på marken i ridbanan. Jag ville inte flytta på dom och det gick inte att rida program med dom på ridbanan så vi fick testa något annat.
 
Jag gjorde som jag brukar när det blir ändrade planer: jag värmde upp och kollade vad som behövdes träna på!
 
Jag kom fram till att det nog vore en bra idé att träna galopp. Både galoppfattningar, tempoväxlingar och att gå i en fin form i galoppen ränade vi på.
 
Sammy trilskades lite i början men som min ridtränare hade sagt förra gången så hjälpte det att bara ta upp spöet i handen för att han skulle bruka allvar! Det är verkligen jätteskönt att inte använda ett spö! :)
 
Vi tränade på ganska länge. När vi var klara så skummade han! Vi var båda väldigt nöjda när vi lämnade ridbanan!
 
Imorgon ska jag rida ut med Ann (kvinnan som äger ridbanan) efter kvällsmaten!
 
Kram
/Sara
Taggar: Sammy, Zonnie Toll, dressyren, ridtravare;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: