Varmblod är Charmblod

2014-03-29
12:32:20

Långtur på G
Jag har precis kommit hem från en övernattning i kyrkan med tånor (Frekvent). Eller ja... jag har ju hunnit städa mitt rum, läsa ut min bok (Delirium av Lauren Oliver) och käkat lunch (bakad potatis).
Solen sltålar och från fönstet där jag står nu kan jag inte skymta ett enda moln!
Jag är pigg och glad.. och förväntansfull! Jag är också smått irriterad på en viss person
Halv sa jag vara i stallet och förbereda Sammy och en kommer mamma klockan ett med transporten. Hon ska skjutsa mig och Frida till Olarp där vi planerar en riktig långrunda. Jag planerar också att rida vilse (vi ska inte a med någon karta). 
I värsta fall får vi väll knacka på i ett hus om vi har tappat bort oss helt! ;)
 
Jag tittar ut genom fönstret i mitt rum och jag ser lila och blåa blommor som växer fram på Lunas grav. När jag förlorade henne så sa jag till mig själv att det inte skulle gå en dag utan att jag skulle tänka på henne. Det "löftet" har jag hållit. Det går verkligen inte ens en dag utan att hon finns i mina tankar.
Det är mer än ett år sedan hon fick somna in i min famn men det händer fortfarande att jag gråter mig till söms på grund av henne. Det händer inte lika ofta längre, men det händer. 
Jag tittar ut igen och bakom vårt utehus kan jag se hönsen gå runt ock picka. Jag kommer att tänka på Marta, den stora fina hönan som har blivit hackad på av tuppen. Vi fick ett tips om att sätta tära på hennes nacke så att tuppen inte skulle vilja hackapå henne något mer men det funkar inte. Nu ligger hon i vindskyddet och gömmer sig från tuppen.
 
Det är många tankar i mitt huvud nu men nu måste jag sluta värma mig i fönstret och sticka till Sammy som väntar på mig i hagen.
 
Auf Wiedersehen!
/Sara
Taggar: Höna, Luna, Sammy, byebye, hackkyckling, hund, häst;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: