Varmblod är Charmblod

2014-03-31
09:58:56

Mar. 31, 2014
Jag kollade igenom min gamla dagbok på mobilen och hittade detta! :) jag skrev det den 24 mars, liiiite mer än ett år sedan!
(jag har precis fyllt år och vi har haft kalas dagen innan jag skrev detta).


Kalaset igår blev jättebra. Min syster fick en hel massa råttsaker. Råttorna blev jätteglada :) Jerikot som jag och Alis (kompisen som min syster hade kalaset med) syster hade fixat gick jättebra, förutom att samarbetet kanske inte var det bästa mellan lagmedlemmarna i det ena laget. Efter Jerokot så var det dags att tolka och ponnyridning på/bakom Sammy och Ulf (det var sommartema på kalaset så vi kallade det för vattenskidor istället för att tolka) det hela uppskattades av många. Sen grillade vi banan, hamburgare, korv och mashmallows och drack varm choklad, Sammy kom också dit och ville ha ett smakprov av hamburgersalladen ;) Kalaset avslutades med att kela med råttorna och deras nya leksaker uppe på Iris rum.

Frida och jag såv över hoss mig efter kalaset.

Idag i morse så hoppade vi Sammy och Ulf ute på fältet, Iris kom också ut och fotade (hon fick några riktigt snygga foton, som tyvär hamnad på Fridas kamera). Sammy var svår i början, han vägrade galoppera i rätt galopp (han galopperade i korsgalopp hela tiden). När vi sen skulle hoppa så konsentrerade han sig lite bättre. Tyvär så blev han väldigt uppspelt och rusade mot hindret flera gånger. Ulf var jätteduktig och hoppade verkligen jättefint! Det kommer säket att bli något riktigt bra av honnom en vacker dag! (ett OS guld eller så skulle jag gissa).
På eftermiddagen åkte vi till Öllestorp, vi började med att tolka bakom Hambo (en föredettatravare som vi rider på så ofta vi kan). Det gick jättebra förutom att tolkningsskidorna som vi använde i början inte gick att fästa på fötterna... Efter en stund tog vi pulkan iallafall. Det var svårare att styra med pulkan (Frida åkte in i buskarna och jag åkte ner i diket när det var min tur). Tjej (som är ett fyraårigt sto som vi också pysslar med) var jätteduktig förutom att det hela slutade med att jag troligtvis kommer att få en blå höft...





hejdå, nu har jag musik!!! :D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: